A través de tres preguntes a l’empresa l’eina recomana de manera personalitzada algunes de les 200 oportunitats de negoci detectades al món a través de les 36 Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya
- A través de tres preguntes a l’empresa l’eina recomana de manera personalitzada algunes de les 200 oportunitats de negoci detectades al món a través de les 36 Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya.
- Aquest Recomanador d’Oportunitats de Negoci es posa en marxa coincidint amb la XXIII Setmana de la Internacionalització d’ACCIÓ, l’esdeveniment de referència a Catalunya en l’àmbit del comerç exterior.
- Des de demà i fins divendres vinent, 600 empreses catalanes es reuniran amb els directors de les oficines exteriors, que s’han desplaçat a Barcelona, i s’organitzaran diversos seminaris per impulsar les seves exportacions cap a nous mercats emergents.
ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa, ha creat una innovadora eina digital que recomana les millors oportunitats de negoci al món per a les empreses catalanes. És un software que, a través de tres preguntes a l’usuari, detecta de manera personalitzada les oportunitats de negoci al món que s’ajusten més al seu projecte empresarial.
En total s’han identificat 200 oportunitats de negoci extretes del coneixement dels mercats exteriors de les 36 Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya al món que s’han creuat amb fonts d’informació internacionals. Progressivament aquesta base de dades s’anirà completant fins arribar a les 481 oportunitats de negoci, una informació recollida al Mapa Global d’Oportunitats d’ACCIÓ.
D’aquesta manera, l’usuari indica la mida de l’empresa, la seva experiència internacional i el seu sector. Amb aquesta informació, l’eina li proposa les oportunitats de negoci que més s’ajusten a les seves característiques. Destaquen cinc sectors que concentren el major nombre d’oportunitats a nivell mundial: la química, l’alimentació, la maquinària, les TIC i l’automoció.
Després de veure aquestes oportunitats, l’empresa té l’oportunitat de demanar una entrevista personalitzada amb els directors de les Oficines a l’exterior d’ACCIÓ. De fet, aquesta eina, gratuïta per a l’empresa, es posa en marxa coincidint amb la XXIII Setmana de la Internacionalització d’ACCIÓ, l’esdeveniment de referència a Catalunya en l’àmbit del comerç exterior. Des de dilluns i fins divendres vinent, més de 600 empreses catalanes hi participaran per iniciar o consolidar els seus processos d’exportació a través de reunions amb els directors de la xarxa d’oficines exteriors. Així, rebran assessorament personalitzat per conèixer les millors estratègies i incrementar les seves vendes i identificar noves oportunitats sectorials de negoci a l’estranger.
Igualment, els directors de les oficines participaran en seminaris temàtics a la seu d’ACCIÓ per explicar les oportunitats de negoci als Balcans, a Cuba i Panamà, l’Iran i l’Àfrica subsahariana, nous mercats emergents. Com a novetat, també se celebrarà un seminari específic dedicat a les noves vies de negoci que s’obren amb l’anomenat e-commerce coneixent les oportunitats que presenta Amazon per impulsar nous canals d’exportació per a les empreses catalanes.
ACCIÓ és l’agència pública per a la competitivitat de l’empresa catalana de la Generalitat de Catalunya. Impulsa la millora del teixit empresarial català a través del binomi internacionalització-innovació, posant a disposició de l’empresa 36 Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya que donen cobertura a més de 90 mercats. A més, assessora les empreses catalanes perquè aconsegueixin finançament, les ajuda a créixer mitjançant programes de capacitació i les orienta en matèria de clústers. També és responsable, a través de l’àrea Catalonia Trade & Investment, d’atreure inversions estrangeres a Catalunya.
ACCIÓ crea una plataforma online que recomana oportunitats de negoci al món a les empreses catalanes