L’empresa catalana ha desenvolupat una funda que connecta els autoinjectors d’adrenalina amb els telèfons mòbils dels pacients que tenen al·lèrgies, per tal de monitoritzar-ne l’ús que en fan
- L’empresa catalana ha desenvolupat una funda que connecta els autoinjectors d’adrenalina amb els telèfons mòbils dels pacients que tenen al·lèrgies, per tal de monitoritzar-ne l’ús que en fan.
- El fons Venturangi Capital ha fet una inversió de 170.000 euros, mentre que la resta prové d’inversors privats i de finançament públic.
- Adan Medical va presentar el seu projecte al Fòrum d’Inversió d’ACCIÓ 2015, on va aconseguir el primer contacte amb diversos fons inversors interessats.
La biotecnològica Adan Medical, creada el 2014 a Barcelona, ha tancat una ronda de finançament de 420.000 euros provinents del fons Venturangi Capital, d’inversors privats i de finançament públic que destinarà a accelerar la comercialització d’un dispositiu que evita les reaccions al·lèrgiques greus.
Amb el nom Anapphylaxis, es tracta d’una funda per als autoinjectors d’adrenalina que, connectada via Bluetooth amb el telèfon mòbil, és capaç de monitoritzar l’ús que en fan els pacients amb al·lèrgies a través d’una aplicació. Aquesta aplicació avisa l’usuari en cas que es deixi el medicament a casa, o bé si el medicament es troba en mal estat. També activa un protocol d’emergència automàtic si el pacient ha patit una reacció al·lèrgica i ha fet ús del medicament.
L’empresa va presentar el seu projecte a la passada edició del Fòrum d’Inversió d’ACCIÓ, que posa en contacte emprenedors i inversors. Xavier Guillem, CEO d’Adan Medical, explica que “a conseqüència del ressò del Fòrum hem aconseguit el finançament per desenvolupar el prototip. Això ens ha permès iniciar l’assaig clínic a l’Hospital de la Vall d’Hebron de Barcelona amb 100 pacients, el grup més gran en aquest camp”.
“El nostre objectiu és sortir al mercat al 2017 tant a Europa com als Estats Units”, afegeix Guillem. “Tenim contactes amb laboratoris internacionals que fabriquen els autoinjectors i volen diferenciar-se de la competència amb el nostre dispositiu”.
El passat mes de maig, l’empresa ha presentat el producte als Estats Units d'Amèrica davant la Food Allergy Research & Education, una de les associacions de persones amb al·lèrgies més importants del món. L’acollida ha estat molt bona: “les al·lèrgies estan molt esteses als Estats Units, sobretot en els nens. Els pares ho viuen amb un gran patiment, i saber que aquest dispositiu els pot ajudar a monitoritzar els seus fills els dóna tranquil·litat”.
Adan Medical té 5 treballadors i ha comptat amb el suport del centre tecnològic Eurecat per al desenvolupament tècnic d’Anapphylaxis. Aquest dispositiu funciona per a diferents tipus de reaccions al·lèrgiques, ja sigui a aliments o picades d’abella, entre d’altres. Entre els socis fundadors de l’empresa hi ha els doctors Anna Sala i Adrià Curran, i els emprenedors Xavier Verdaguer, fundador d’Imagine, i Joaquim Trias, reconegut biotecnòleg, així com la incubadora D’Aleph Iniciatives i Organització.
XXI Fòrum d’Inversió d’ACCIÓ
El Fòrum d'Inversió d'ACCIÓ celebrarà enguany la seva 21a edició el dijous 14 de juliol a les 9:30 hores a l’Auditori Axa de Barcelona. Al Fòrum s’han seleccionat 21 projectes d’emprenedors catalans que busquen finançament, i que es presentaran davant un auditori d’inversors. Els projectes s’estructuren en tres categories: ciències de la vida i la salut, TIC i altres tecnologies. El públic podrà votar i escollir els finalistes.
Adan Medical tanca una ronda de finançament de 420.000 euros per dissenyar un dispositiu que evita les reaccions al·lèrgiques greus