• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

La biotecnològica catalana Mind the Byte entra al Japó amb la previsió de facturar 1,2 milions d'euros el 2020

Imatge per defecte
  • Especialitzada en el disseny computacional de fàrmacs, Mind the Byte ha arribat a un acord de distribució amb una empresa japonesa arran d’una missió d’ACCIÓ el 2015. 
  • L’empresa catalana ha formalitzat l’entrada al Japó aquesta setmana a la BioJapan de Yokohama, la fira més important a l’Àsia en l’àmbit de la biotecnologia.
  • Es calcula que el mercat de la bioinformàtica al Japó creixerà un 21% fins al 2020.


L’empresa catalana Mind the Byte, dedicada al disseny computacional de fàrmacs a través del big data i el machine learning, ha signat un acord de distribució amb una companyia nipona per accedir al mercat de la bioinformàtica al Japó. La previsió de l’empresa és facturar 1,2 milions d’euros el 2020 en aquest país, un mercat on fins ara no tenia presència comercial. Els contactes per tancar aquest acord entre Mind the Byte i la companyia nipona, anomenada Filgen, van començar durant una missió d’ACCIÓ al Japó l’any passat. 


Segons el fundador i conseller delegat de l’empresa catalana, Alfons Nonell-Canals, el Japó “és un mercat molt gran i molt madur en el camp de la biotecnologia”. Tot i admetre ser prudents perquè “som petits i estem en una fase de desenvolupament”, Nonell-Canals assegura que és un país “clau”, ja que el mercat global de la bioinformàtica al Japó preveu un creixement fins al 2020 del 21%”


Fundada el 2011 i amb seu al Parc Científic de Barcelona, Mind the Byte compta amb un equip de 15 treballadors i el suport de l’organisme danès Cophenaguen Capacity. Precisament, l’empresa catalana ha formalitzat l’entrada comercial al Japó aquesta setmana aprofitant la BioJapan, la fira biotecnològica celebrada a Yokohama, a l’est del Japó, considerada la més important de l’Àsia en aquest sector. “És la tercera vegada que viatgem al Japó, i les entrevistes que hem tingut aquesta setmana demostren que la perseverança i la confiança són claus, no tenen res a veure amb la primera aproximació de fa un any i mig”, destaca Nonell-Canals. 


Mind the Byte ha participat en aquest esdeveniment a través d’un estand d’ACCIÓ i Biocat que també acollia les empreses catalanes Rubió, Salvat, Leukos Biotech, Ability Pharma, Thrombotargets i ZeClinics. Es calcula que a la 19a edició de la BioJapan hi han assistit 15.000 professionals, directius d’empreses i científics que han mantingut més de 8.000 reunions de negoci. 


Aprofitant la presència al Japó, les empreses catalanes també han viatjat a la regió d’Osaka, que compta amb un dels principals hubs de la indústria farmacèutica i biotecnològica de la regió. L’objectiu de la missió comercial ha estat que les empreses catalanes iniciïn o consolidin la seva presència al Japó, el segon mercat farmacèutic del món i líder en importacions del sector de la biotecnologia. De fet, segons l’Informe Biocat 2015, Japó figura al top ten de mercats prioritaris per a les empreses catalanes de ciències de la vida i de la salut, juntament amb els Estats Units, Alemanya, Regne Unit, Espanya, Itàlia, França, Mèxic, Brasil i Xina.


La BioRegió de Catalunya, referent internacional

Segons l’Informe Biocat 2015, el sector de les ciències de la vida i la salut de Catalunya compta amb 734 empreses, de les quals 221 són biotecnològiques, 46 farmacèutiques, 94 de tecnologies mèdiques innovadores, 208 proveïdores i enginyeries, 139 de serveis professionals i consultoria i 26 entitats d’inversió actives. Amb aquestes dades, tot i ser un dels països més petits d’Europa per població, Catalunya se situa entre els 4 països europeus amb més empreses del sector salut per habitant. En concret, és el segon país d’Europa en empreses farmacèutiques per càpita, només per darrere de Bèlgica. Catalunya és també el 4t país europeu en companyies biotecnològiques per habitant (per darrere de Suècia, Suïssa i Israel) i el 4t en empreses de tecnologies mèdiques (per darrere d’Israel, Suècia i Suïssa).



La biotecnològica catalana Mind the Byte entra al Japó amb la previsió de facturar 1,2 milions d'euros el 2020