La tecnologia creada per l’empresa catalana permet, entre d’altres funcionalitats, contraprogramar en temps real amb publicitat al mòbil els anuncis que emet la competència a la televisió
- La tecnologia creada per l’empresa catalana permet, entre d’altres funcionalitats, contraprogramar en temps real amb publicitat al mòbil els anuncis que emet la competència a la televisió.
- Ad-Pure, que compta amb clients com Vodafone, McDonalds, Lidl, Volvo o Havaianas, és una de les 68 empreses que participaran enguany al Mobile World Congress a través de l’Estand Catalonia de la Generalitat de Catalunya.
- Per l’empresa, participar al MWC “té un valor incalculable, per l’aparador internacional que representa i per l’oportunitat que ens dona de reunir-nos amb representants d’alt nivell de tot el món sense haver de sortir de la nostra ciutat”.
L’empresa catalana Ad-Pure presentarà a la dotzena edició del Mobile World Congress (MWC) una plataforma que permet sincronitzar en temps real campanyes de publicitat al mòbil amb anuncis a la televisió. Així, entre d’altres funcionalitats, el sistema ofereix als anunciants la possibilitat de contraprogramar els anuncis que la competència emet en temps real a la televisió amb publicitat al mòbil.
La tecnologia, anomenada TV Sync, detecta els anuncis de televisió en el mateix instant en què s’estan emetent i connecta automàticament amb plataformes publicitàries com Facebook, Twitter o Google. L’empresa que ha contractat el servei pot triar si vol acompanyar l’anunci de televisió amb nous continguts publicitaris al mòbil o bé anunciar-se en el moment que aparegui la competència en pantalla amb l’objectiu de contraprogramar-la.
La tecnologia és innòcua per a l’espectador, que no ha de fer cap acció per rebre l’anunci al mòbil, i no requereix cap integració per part de l’empresa anunciant, que pot vincular els anuncis de televisió i per a mòbil a través de la plataforma.
Segons el CEO d’Ad-Pure, Marc Lladó, “la televisió és un mitjà increïble, però en el que costa aconseguir resposta directa. Avui en dia la forma de mirar la televisió ha canviat. Ja no fem zàping durant la pausa, ara mirem el Facebook a través del mòbil”. “I nosaltres ens aprofitem precisament d’això per incrementar aquesta resposta als anuncis de televisió”, assegura. De fet, tot i que fa pocs mesos que Ad-Pure ha llançat al mercat aquesta nova funcionalitat, marques com Vodafone, McDonalds, Lidl, Volvo o Havaianas ja l’utilitzen per a les seves campanyes de màrqueting.
L’empresa va néixer a mitjans de 2014 i està especialitzada en el moment marketing, que treballa per adaptar les campanyes de màrqueting online al context en temps real. Actualment compta amb un equip de 5 treballadors, la majoria enginyers.
Ad-Pure és una de les 68 empreses que s’ubicaran a l’Estand Catalonia de la Generalitat al Mobile World Congress (MWC), que se celebra a Barcelona del 27 de febrer al 2 de març. Per Lladó, “per a una empresa com nosaltres té un valor incalculable ser al MWC per la oportunitats que poden sortir i pels bitllets d’avió que ens pot estalviar”. “És un aparador internacional. Hi haurà representants d’alt nivell de les principals empreses, i podrem reunir-nos-hi sense haver de sortir de la nostra ciutat. Ja tenim moltes reunions agendades”, subratlla. En aquest sentit, Ad-Pure afronta el MWC amb un doble propòsit comercial: establir acords perquè les gran plataformes de màrqueting integrin la seva solució i acords directes amb clients finals.
Accent català al MWC
Enguany 105 empreses catalanes participaran amb estand al Mobile World Congress, 17 més que l’any passat. D’aquestes, 68, hi tindran presència a través dels diversos espais que ha habilitat un any més el Govern català. En concret, la Generalitat –a través d’ACCIÓ i la Secretaria de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital- disposarà de tres espais al Mobile World Congress, sumant per primera vegada un estand dedicat exclusivament a empreses de l’àmbit dels drons (Catalonia Drones) i assolint la xifra més elevada d’empreses catalanes a les quals se’ls facilita la presència al congrés des de la seva primera edició, ara fa 12 anys. Seran més de 1.000 m2 de superfície destinada a l’empresa catalana. Pots consultar el nom i descripció de tots els participants al Catàleg empreses catalanes MWC 2017.
L'empresa catalana Ad-Pure presenta al MWC un sistema que sincronitza publicitat al mòbil amb els anuncis de televisió