La Generalitat, a través d’ACCIÓ, i BCD Barcelona Centre de Disseny han organitzat una exposició al saló per fer visible al món els productes catalans del sector hàbitat com el mobiliari, la il·luminació i el tèxtil
- La Generalitat, a través d’ACCIÓ, i BCD Barcelona Centre de Disseny han organitzat una exposició al saló per fer visible al món els productes catalans del sector hàbitat com el mobiliari, la il·luminació i el tèxtil.
- El secretari d’Empresa i Competitivitat, Joan Aregio, ha inaugurat aquest vespre l’exposició a Milà, “un dels esdeveniments més importants del món que donarà visibilitat a l’excel·lència, la creativitat i el talent dels professionals catalans, ja siguin emergents o consolidats”.
- Actualment, més de 1.800 empreses catalanes formen part del sector de l’hàbitat al nostre país, amb una facturació agregada de 4.500 milions d’euros i 23.000 treballadors.
Més de 80 empreses i dissenyadors catalans presenten aquesta setmana a Milà els seus productes a la Milano Design Week 2017, un dels aparadors internacionals més importants en l’àmbit del disseny. Són empreses de sectors com el mobiliari, la il·luminació i el tèxtil, que participen en un esdeveniment que enguany arriba a la seva 56a edició amb la previsió que hi assisteixin 300.000 persones i professionals d’aquest àmbit.
Aquesta vuitantena d’empreses i dissenyadors catalans participen a la Milano Design Week a través de l’exposició Inspired in Barcelona: In & Out, organitzada per la Generalitat a través d’ACCIÓ –l’agència per la competitivitat de l’empresa– i BCD Barcelona Centre de Disseny. La mostra, ubicada al principal esdeveniment del saló, el Salone del Mobile, s’allargarà fins aquest dissabte amb l’objectiu de potenciar la imatge del disseny català a nivell internacional i oferir visibilitat al teixit empresarial català d’aquest sector.
El secretari d’Empresa i Competitivitat, Joan Aregio, ha inaugurat aquest vespre l’exposició a Milà, que vol donar a conèixer una Barcelona oberta que convida a fer vida al carrer i gaudir d’una tradició creativa i cultural reconeguda internacionalment, posant l’accent en el caràcter mediterrani de la ciutat i la seva aposta pel disseny i la innovació. Per Aregio, “la Milano Design Week és un dels esdeveniments més importants del món en l’àmbit del disseny, és una oportunitat única per a les empreses catalanes per fer contactes, generar sinergies i aprofitar noves oportunitats de negoci”.
Un “aparador” que, segons el secretari d’Empresa i Competitivitat, “donarà visibilitat a l’excel·lència, la creativitat i el talent dels professionals catalans, ja siguin emergents o consolidats”. “Barcelona i Catalunya són referents internacionals en el món del disseny gràcies a factors claus com la tradició industrial, la vocació per la innovació, la modernitat, l’intercanvi amb altres cultures i la creativitat”, ha subratllat.
Per la seva banda, la directora general de BCD, Isabel Roig, ha declarat que “l’objectiu que persegueix el programa Inspired in Barcelona: In & Out és reconèixer i promocionar les marques i dissenyadors inspirats en els valors i estil de vida de Barcelona”. La presència d’aquesta vuitantena d’empreses a la Milano Design Week “potencia el posicionament creatiu i innovador del disseny inspirat en la ciutat”, ha assegurat.
Actualment, el sector de l’hàbitat agrupa més de 1.800 empreses a Catalunya, amb una facturació agregada de 4.500 milions d’euros i 23.000 treballadors. S’integra pels subsectors de les manufactures del disseny (moble, equipament per a la llar i per a col·lectivitats, il·luminació, tèxtil i llar, electrodomèstics...) acabats i instal·lacions (llars de foc, aixetes, sanitaris...) i solucions per a la qualitat de vida (eficiència energètica, domòtica i immòtica).
Més de 80 empreses i dissenyadors catalans participen aquesta setmana a la Milano Design Week