- L’informe destaca el fet que més de la meitat de les empreses socials actuen en l’àmbit de la inserció laboral (52,6%) mentre que el 22,5% tenen experiència internacional.
- Aquest estudi s’emmarca en el projecte RaiSE Interreg Europe, liderat per ACCIÓ i finançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).
Un estudi elaborat per ACCIÓ –l’agència catalana per la competitivitat de l’empresa− ha detectat 293 empreses socials a Catalunya. L’informe, presentat aquest dimecres a la seu d’ACCIÓ, analitza l’estat de l’ecosistema de les empreses socials amb l’objectiu d’identificar necessitats i reptes i millorar-ne la competitivitat.
L’estudi, que defineix una empresa social com aquella entitat que mitjançant una activitat empresarial vol produir un impacte positiu en una necessitat social, destaca que a Catalunya un 52,6% de les empreses socials es dediquen a la inserció laboral. D’aquest grup, un 28,8% s’han especialitzat en la inserció de persones en risc d’exclusió social.
L’informe destaca, també, que la majoria d’aquestes entitats (70%) són proveïdores de serveis, mentre que un 16,3% es dediquen a l’elaboració de productes i un 11,3% comercialitza a l’engròs i al detall. Tot i que una gran part (66,1%) comercialitzen a Catalunya, un 22,5% de les empreses socials tenen experiència internacional. Segons l’estudi, més de la meitat d’aquestes organitzacions (52,6%) tenen una trajectòria superior als 10 anys i el 44% factura per sobre del mig milió d’euros anuals.
L’elaboració d’aquest estudi s’emmarca en el projecte RaiSE Interreg Europe, que té l’objectiu de reforçar la competitivitat de les empreses socials a través de l’intercanvi de bones pràctiques per millorar les polítiques públiques de suport empresarial. Aquest projecte, liderat per ACCIÓ, està finançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).
Aquest projecte, liderat per ACCIÓ, està finançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER)