Es tracta de la VII Strategic Training Week, una iniciativa organitzada per ACCIÓ a través del programa Catalonia Clusters, que té l’objectiu de promoure l’agrupació d’empreses i entitats d’un mateix sector per impulsar la seva competitivitat.
- Al llarg de la setmana, els participants han realitzat més de 60 reunions amb agents de l’ecosistema de Nova York i Washington, com ara Google, el Banc Mundial o l’escola de disseny Parsons, a banda de rebre formació especialitzada i participar en un ‘retail tour’.
- Els clústers catalans que han participat en aquest viatge són el Catalan Water Partnership, el Beauty Cluster, MODACC, el Kid’s Cluster, el Packaging Cluster, Railgrup, Indescat, CENFIM, EDUTECH, ClústerMAV, Innovi, el Clúster Foodservice, el Clúster Audiovisual de Catalunya, Solartys, el Clúster de Salut Mental de Catalunya i FEMAC.
16 clústers catalans han viatjat aquesta setmana a Nova York amb l’objectiu d’explorar aliances amb aquest ecosistema de referència. Aquest viatge s’emmarca en la VII Strategic Training Week, una iniciativa organitzada per ACCIÓ –l’agència per a la competitivitat de l’empresa, depenent del Departament d’Empresa i Coneixement–, a través de les Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions a Nova York i Washington DC.
Els clústers catalans que han participat en aquesta iniciativa són el Catalan Water Partnership, el Beauty Cluster, MODACC, el Kid’s Cluster, el Packaging Cluster, Railgrup, Indescat, CENFIM, EDUTECH, ClústerMAV, Innovi, el Clúster Foodservice, el Clúster Audiovisual de Catalunya, Solartys, el Clúster de Salut Mental de Catalunya i FEMAC.
Durant el viatge, els representants dels clústers catalans han realitzat més de 60 reunions individuals amb agents de l’ecosistema de Nova York, com la multinacional Google, l’escola de disseny Parsons, una acceleradora local de l’àmbit de l’EdTech o la regidoria de mobilitat de l’Ajuntament de la ciutat. També han participat en reunions a les seus del Banc Mundial i el Banc Interamericà de Desenvolupament a Washington D.C amb els responsables dels programes sectorials d’aquests organismes en matèries com el transport, l’aigua, la salut, les tecnologies agràries, les tecnologies educatives, l’energia solar i l’habitatge.
A banda, els participants han rebut formació especialitzada en l’àmbit de l’estratègia de la mà de la professora de la Universitat de Columbia i experta en innovació Rita Guther McGrath, i del professor de Cornell University Samuel Bacharach, expert en gestió d’organitzacions; així com en el desenvolupament dels clústers, amb Eric Hansen, un dels fundadors de TCI Network, una xarxa especialitzada en el suport als clústers. Així mateix, els clúster managers han mantingut trobades de networking amb directius catalans que treballen en l’ecosistema nord-americà. A més, aquells que disposen de productes de consum han participat en un retail tour per conèixer de primera mà les particularitats dels punts de venda de referència de la ciutat com el Chelsea Market o Strand Bookstore, i el comportament del consumidor a Nova York.
En edicions anteriors, la Strategic Training Week ha acompanyat clústers catalans per explorar aliances en països com Singapur, Corea del Sud, Canadà o Israel, a més d’altres zones dels Estats Units com Boston o Silicon Valley.
Catalunya compta amb més de 25 anys d’experiència en el desenvolupament de clústers, a través del programa Catalonia Clusters. Aquesta iniciativa està impulsada per la Generalitat a través d’ACCIÓ, amb l’objectiu de promoure l’agrupació d’empreses i entats d’un mateix sector per impulsar la seva competitivitat, compartir recursos, generar sinergies i projectar-se internacionalment. Actualment, els 28 clústers catalans del programa agrupen 2.200 empreses amb una facturació de 74.000 milions d’euros i més de 300.000 treballadors.
En edicions anteriors, la Strategic Training Week ha acompanyat clústers catalans per explorar aliances en països com Singapur, Corea del Sud, Canadà o Israel, a més d’altres zones dels Estats Units com Boston o Silicon Valley.