El dispositiu compta amb un programari dotat d’intel·ligència artificial que també proporciona un diagnòstic amb 8 mètriques sobre l’estat de la pell de la persona
- Per al desenvolupament d’aquest projecte, MartiDerm ha comptat amb el suport d’ACCIÓ mitjançant els ajuts a la disrupció empresarial, que impulsen productes o models de negoci inèdits al seu sector.
- El prototip del mirall intel·ligent, que s’ha instal·lat de forma pilot en algunes farmàcies i establiments de cosmètica, ha permès a l’empresa un augment de vendes i venda creuada.
L’empresa catalana de productes de cosmètica MartiDerm ha creat un mirall intel·ligent que, en pocs segons, ofereix un diagnòstic de l’estat de la pell i realitza una proposta de tractament personalitzat. Aquesta eina, que compta amb un programari (software) dotat d’intel·ligència artificial, analitza el tipus de pell de la persona mitjançant vuit mètriques diferents i recomana la rutina de neteja adient per al dia, la nit i la cura setmanal.
Per al desenvolupament d’aquest dispositiu, MartiDerm ha comptat amb el suport d’ACCIÓ -l’agència per la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball- mitjançant els ajuts a projectes de disrupció empresarial, que impulsen productes o models de negoci inèdits al seu sector.
La tecnologia d’intel·ligència artificial que incorpora el mirall reuneix una base de dades de més de cinc milions de fotografies de diferents edats i ètnies que permet fer un diagnòstic de l’estat de la pell a l’instant. Un resultat basat en indicadors com les arrugues, les ulleres o les taques, entre d’altres. Per Francesc Cuadrat, director d’estratègia i transformació de MartiDerm, “el mirall ofereix una rutina especialitzada que permet al client veure quins productes utilitza actualment i quins li farien falta per solucionar aquells aspectes que més el preocupin”.
Per desenvolupar el prototip, MartiDerm s’ha aliat amb la startup de Hong Kong Actimirror, que els ha proporcionat la tecnologia d’efecte mirall. “Les persones ens mirem al mirall una mitjana de 40 vegades al dia i ens hi estem uns 15 minuts”, assegura Cuadrat. Per tant, el fet de posar un mirall en un punt de venda, en lloc d’algun altre dispositiu com una tauleta, “atrau el client per mirar-se i en aquest moment el mirall ja pot començar a interactuar-hi”, afegeix.
El mirall intel·ligent s’ha instal·lat de forma pilot en cinc establiments com farmàcies o botigues de cosmètica, amb uns resultats que han permès a MartiDerm incrementar les vendes i fer créixer la venda creuada. A més, segons el dirigent de l’empresa, “ens permet millorar la taxa de fidelitat del client i ser més sostenibles, atès que podrem rebaixar la dependència dels desplaçaments dels nostres formadors o comercials als punts de venda per assessorar el client final”.
MartiDerm, que es va constituir com a laboratori dermo cosmètic l’any 1997, és el fruit de les primeres fórmules de dermo cosmètica desenvolupades des del 1952 per Josep Martí Tor en una farmàcia del carrer Aragó de Barcelona. Actualment, disposa de la seu i un centre productiu amb una superfície de 10.000 metres quadrats a Cervelló (Baix Llobregat) i compta amb una plantilla de més de 200 persones. L’empresa, amb una facturació global de més de 30 milions d’euros, exporta el 50% de la seva facturació i té presència a més de 40 països arreu del món.
La tecnologia d’intel·ligència artificial que incorpora el mirall reuneix una base de dades de més de cinc milions de fotografies de diferents edats i ètnies que permet fer un diagnòstic de l’estat de la pell a l’instant