La companyia rubinenca, fabricant d’eines per al tall i la col·locació de ceràmica, recupera d’aquesta manera la presència a un dels principals mercats en la producció d’aquest material
- Per a aquest projecte d’expansió internacional, RUBI ha comptat amb el suport d’ACCIÓ per mitjà de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Istanbul.
- L’empresa, fundada fa més de 70 anys arran de la invenció del primer tallador de ceràmica manual per part dels germans Boada, té presència a més de 120 mercats arreu del món.
L’empresa catalana RUBI Group (Rubí, Vallès Occidental), ha obert una delegació comercial a Turquia, mercat on preveu triplicar la facturació durant el 2023. El fabricant d’eines per al tall i la col·locació de ceràmica s’ha reintroduït d’aquesta manera a un dels principals mercats productors d’aquest material, on pràcticament no hi tenia activitat des del 2018. Concretament, RUBI Group ha arribat a un acord amb un nou distribuïdor amb qui ja ha tancat les primeres comandes.
Per a aquest projecte d’expansió internacional, RUBI Group ha comptat amb el suport d’ACCIÓ, l’agència per la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball, per mitjà de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Istanbul.
RUBI Group és fabricant d’eines per a tot el procés de l’enrajolat, des de la preparació a la neteja, passant pel tall, la instal·lació i el rejuntat. Al mercat turc, la marca és especialment reconeguda pels talladors manuals de ceràmica i els barrejadors per elaborar les pastes de les juntes.
Pel director d’exportacions de RUBI Group, Jordi Montagut, “obrir la delegació comercial a Turquia ens permet reactivar i consolidar la marca, augmentant-ne la notorietat, en un país que ocupa el 6è lloc del rànquing mundial de productors de ceràmica”. En aquest sentit, el fet de comptar amb un delegat comercial local, que pugui parlar en turc amb els potencials clients, “ens permet millorar la comunicació i interactuar de forma directa tant amb els canals de distribució com, sobretot, amb l’usuari final”, afegeix.
Aquesta proximitat a un mercat tan important per a l’àmbit de la ceràmica com el turc, apunta Montagut, “ens permet mantenir el professional de la col·locació de ceràmica al centre de la nostra estratègia, proporcionant-li formació i demostracions més enllà de les mateixes eines”.
La companyia rubinenca treballa actualment amb un catàleg de més de 1.000 referències, el 60% de les quals desenvolupades en els darrers cinc anys pels seus equips d’enginyeria d’R+D+I i de desenvolupament de producte.
Fundada l’any 1951 arran de la invenció per part dels germans Boada del primer tallador de ceràmica manual, l’empresa s’ubica des dels seus inicis a la localitat de Rubí (Vallès Occidental), fent del nom de la seva ciutat la seva marca comercial. Actualment, compta amb més de 650 persones treballadores, disposa de dos centres productius (a Santa Oliva, a Tarragona; i Suzhou, a la Xina), 11 filials repartides pels cinc continents i presència a més de 120 països.
El 2021, més de 1.200 empreses catalanes van exportar els seus productes o serveis de manera regular a Turquia. Més d’un centenar de filials catalanes estan establertes en aquest país.
RUBI Group treballa actualment amb un catàleg de més de 1.000 referències, compta amb més de 650 treballadors i té presència a més de 120 països