- L’objectiu de la iniciativa, que es fa coincidir amb la celebració de la Fira de Sant Miquel, és donar visibilitat internacional i impulsar les exportacions del sector de les tecnologies agrícoles.
26 empreses catalanes del sector de les tecnologies agrícoles o agritech han mantingut aquesta setmana més de 170 reunions de negoci a través de videoconferències amb una quarantena d’importadors provinents de Colòmbia, Guatemala, Panamà, Hondures, Mèxic i Perú. Es tracta de la primera missió inversa en format virtual organitzada per ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa-, una iniciativa que estava previst celebrar de manera presencial com l’any passat però que s’ha adaptat a la situació provocada per la COVID-19.
La missió virtual, organitzada en col·laboració amb el Clúster de Medis de producció Agrícola de Catalunya (FEMAC), s’ha fet coincidir amb la celebració aquesta setmana de la Fira de Sant Miquel amb l’objectiu de donar visibilitat internacional i impulsar les exportacions del sector de les tecnologies agrícoles de la demarcació. En concret, les empreses catalanes -majoritàriament originàries de Lleida, però també de la resta del territori- que participen a la missió virtual es dediquen a la maquinària agrícola, les llavors, els fertilitzants o la introducció de solucions d’IoT en l’àmbit de l’agricultura.
Així, les empreses catalanes han mantingut reunions d’una hora de durada per videoconferència amb els importadors de l’Amèrica Llatina, seleccionats a través de les Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya ubicades en aquesta regió. Prèviament a les trobades, les empreses han participat en jornades de formació amb els directors de les Oficines d’ACCIÓ de l’Amèrica Llatina per detectar oportunitats de negoci concretes en aquests països i quina és la situació del sector. A més, les empreses també han rebut formació específica per aprendre a fer negocis internacionals a través de videoconferències i adaptar les seves estratègies de negociació i vendes als canals digitals. Un cop finalitzada la missió virtual, les empreses també disposaran del suport d’un expert en internacionalització per realitzar el seguiment dels contactes de negoci realitzats.
Les empreses han rebut formació específica per fer negocis internacionals a través de videoconferències i adaptar les seves estratègies als canals digitals