Casos d'empresa Empreses agroalimentàries lleidatanes
Per iniciar el procés d'internacionalització, l'empresa ha de ser capaç de diversificar el client mantenint un departament d'R+D que particularitzi el producte. Aquesta premissa requereix disposar d'una certa capacitat d'inversió compensada a mig termini. La innovació del producte facilitarà l'entrada als mercats i crearà sinergies amb d'altres departaments d'R+D.
Si el producte és molt específic, caldria apostar per la figura del distribuïdor amb exclusivitat del producte–territori, que aporti una argumentació comercial.
Idees Força
La diversificació en clients i, per tant en països, i la creació d’un departament d’R+D que pugui donar suport a la producció de valor afegit són claus en el procés d’internacionalització. Per fer-hi front, les empreses han de comptar amb una certa capacitat d’inversió.
Quan el producte que es vol vendre arreu és molt especialitzat i necessita "proves de camp i una argumentació comercial", és útil apostar per la figura del distribuidor amb exclusivitat producte-territori.
Val la pena arriscar-se a innovar, perquè diversificar en la gamma de productes facilita l’entrada en segments de mercat a priori inaccessibles. La inversió que suposa es veu compensada amb escreix a mig termini. A més, es poden crear sinergies amb els departaments d’R+D d’altres empreses o institucions.