ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Com elaborar un pla de màrqueting

Idees d'experts   Jorge Serra

Tenir un bon producte és tan important com saber-lo vendre i donar-lo a conèixer. Per aconseguir-ho és imprescindible fer una reflexió prèvia mitjançant un pla de màrqueting.

Jorge Serra, director de màrqueting d'ESADECREAPOLIS, dóna les claus per dissenyar i implementar un pla de màrqueting.

27/06/2012

Idees Força

Fer un pla de màrqueting és com fer de metge de l’empresa: conèixer l’entorn, els hàbits i els seus símptomes per poder aconseguir un bon diagnòstic.

El més important és tenir clara l’estratègia: la missió, els objectius, la cartera de negocis i fer els plans funcionals.

Hi ha 5 passos bàsics: el marc de referència, l’anàlisi, el diagnòstic, dissenyar l’estratègia i crear un pla d’acció.

Cal definir què ajudarà a tenir èxit i un avantatge competitiu.

Menys pressupost en comunicació no ha de voler dir menys efectivitat. Cal adaptar-se als recursos i al públic que es busca.

Perfil digital

Descarrega't el material