• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Desenvolupament de producte: La gestió del disseny

Eines de competitivitat

L'objectiu d'aquesta guia és ajudar les empreses a entendre la importància de la correcta gestió del disseny com a eina fonamental de competitivitat. S'adreça a empreses, directors de màrqueting, directors d'R+D, enginyers de producte, dissenyadors industrials.
La guia aprofundeix en la part de desenvolupament de producte del procés d'innovació, i ajuda a l'empresa a identificar la capacitat de gestionar el disseny a partir d'un qüestionari, per tal de realitzar una autodiagnosi de la gestió del disseny i identificar quins aspectes caldrà millorar per tal de gestionar-lo de forma eficient.
01/03/2003
Desenvolupament de producte: La gestió del disseny

Desenvolupament de producte: La gestió del disseny

Considera que en el món globalitzat actual les empreses han d’aprendre a competir mitjançant l’absorció continuada de noves tecnologies i tècniques organitzatives, el desenvolupament sistemàtic de nous conceptes, processos i productes, i la diferenciació permanent respecte dels competidors.

Identifica un conjunt d’activitats interrelacionades que cal aprendre a gestionar eficientment per ser competitius. Es tracta de la generació de nous conceptes, el desenvolupament del producte, la redefinició dels processos productius, la redefinició dels processos de comercialització i la gestió del coneixement i la tecnologia.

Abans d’emprendre cap acció per millorar la gestió del disseny cal analitzar la situació i fomentar la cultura de la innovació i sensibilitzar la direcció. És aleshores quan es pot iniciar el procés, definir una estratègia, fixar els recursos que s’hi destinaran, implementar el procés i avaluar la seva evolució.