ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

4 factors clau per a les empreses del sector Hàbitat

Idees d'experts   José Luis Nueno

El professor José Luis Nueno analitza els aspectes més rellevants de l'entorn empresarial actual i les possibilitats per assolir l'èxit.

En aquest sentit, enfoca la mirada a qüestions que l'empresari en general, i el sector Hàbitat en concret, no pot deixar de banda, emmarcades en la demografia, el valor dels diners, la sostenibilitat i la digitalització.

15/03/2011

Idees Força

  • Quatre factors clau determinaran les estratègies a desenvolupar pel que fa a les empreses de l’Hàbitat: l’evolució de la demografia, un nou client més sofisticat, la preocupació per la sostenibilitat i les noves tecnologies
  • L’evolució demogràfica ens obliga a pensar en el mercat global. Per cada adolescent que neix als països desenvolupats, ho fan nou als emergents
  • Els clients ja no compren productes sinó ambients. En aquest sentit, cal que les empreses del sector col·laborin i pensin en solucions d’Hàbitat i no en productes
  • El preu per valor és un factor decisiu. El low cost i les marques blanques han calat en la ment dels consumidors. El client és cada cop més exigent i no paga un preu addicional si no percep un valor afegit molt alt
  • Els consumidors esperen que les empreses contribueixin a resoldre reptes socials i mediambientals importants. En aquest sentit, estan disposats a pagar el diferencial de preu
  • Les noves tecnologies són fonamentals. En màrqueting, el creixement de Facebook i d’altres xarxes socials fa que Internet esdevingui una porta que les empreses no poden ignorar per adaptar-se al mercat

Servies relacionats

Troba el teu clúster

El clúster és l'espai on reforçar la competitivitat de l'empresa

Pàgines relacionades