Idees d'experts José Luis Nueno
El professor José Luis Nueno analitza els aspectes més rellevants de l'entorn empresarial actual i les possibilitats per assolir l'èxit.
En aquest sentit, enfoca la mirada a qüestions que l'empresari en general, i el sector Hàbitat en concret, no pot deixar de banda, emmarcades en la demografia, el valor dels diners, la sostenibilitat i la digitalització.
Idees Força
- Quatre factors clau determinaran les estratègies a desenvolupar pel que fa a les empreses de l’Hàbitat: l’evolució de la demografia, un nou client més sofisticat, la preocupació per la sostenibilitat i les noves tecnologies.
- L’evolució demogràfica ens obliga a pensar en el mercat global. Per cada adolescent que neix als països desenvolupats, ho fan nou als emergents.
- Els clients ja no compren productes sinó ambients. En aquest sentit, cal que les empreses del sector col·laborin i pensin en solucions d’Hàbitat i no en productes.
- El preu per valor és un factor decisiu. El low cost i les marques blanques han calat en la ment dels consumidors. El client és cada cop més exigent i no paga un preu addicional si no percep un valor afegit molt alt.
- Els consumidors esperen que les empreses contribueixin a resoldre reptes socials i mediambientals importants. En aquest sentit, estan disposats a pagar el diferencial de preu.
- Les noves tecnologies són fonamentals. En màrqueting, el creixement de Facebook i d’altres xarxes socials fa que Internet esdevingui una porta que les empreses no poden ignorar per adaptar-se al mercat.