Idees d'experts Montse Marsal
Montse Marsal i Sison Pujol ens han explicat com Assegur ha aconseguit innovar en un sector aparentment poc innovador com les assegurances, gràcies a un procés de connexió entre els seus clients i els seus treballadors. Hem conegut les tècniques i metodologies de creativitat que van treballar, com per exemple el >design thinking i la co-creació.
Idees Força
Tots els treballadors d'una empresa poden ser innovadors. Cal oferir-los metodologies i eines per aprofitar aquest potencial.
Les eines de Visual Thinking i Design Thinking ajuden a treure conclusions i prioritzar opcions de manera més fàcil, ja que el cervell humà treballa millor amb imatges.
Les metodologies de co-creació que involucren clients i treballadors no només generen un ventall d'idees molt important, sino que, a més, aporten beneficis en forma de major motivació i compromís dels empleats i un reforç de la marca i de l'empresa de cara als clients.
En tot projecte d'innovació cal un responsable que marqui objectius i temps, gestioni tot el flux, moderi les sessions i es comprometi amb els resultats.