ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

La dualitat entre empreses tradicionals i 'start-ups'

Idees d'experts   Pere Condom

Pere Condom, director del Programa Catalunya Emprèn, va presentar l'esmorzar de finançament explicant la dualitat que s'està generant entre les empreses tradicionals i les start-ups i va posar exemples d'iniciatives impulsades pel Govern per estimular aquesta dualitat.

23/11/2015

Segons Condom, ens trobem en una nova era d'innovació disruptiva que no només afecta les empreses del sector tecnològic, sinó que també canvia i destrueix altres sectors que semblava que podrien perdurar. La major part d'aquestes innovacions provenen de les start-ups, empreses amb un alt potencial de creixement, creades per persones amb talent i disposades a assumir riscos. Davant d'aquest nou paradigma en què les tecnologies emergents poden canviar els models de negoci, les empreses tradicionals requereixen canvis estratègics substancials. I una de les maneres que tenen per preveure les amenaces, detectar les oportunitats i pensar en el futur és a través d'invertir en start-ups.

Per la seva banda, les start-ups, per la pròpia idiosincràsia d'estar orientades a un creixement ràpid, necessiten un tipus de finançament i unes sinèrgies de negoci que poden aconseguir a través de socis industrials que decideixin invertir en el seu projecte emprenedor.

Idees Força

  • La inversió en R+D feta durant anys ha generat persones formades, obertes, creatives, tolerants, viatjades i amb experiència, que poden generar o reconèixer idees i concretar-les a través de l’emprenedoria
  • L’aparició de start-ups és un fenomen que està canviant la manera de fer economia, de fer societat i de configurar territoris competitius a nivell global
  • Actualment, s’estan desenvolupant ecosistemes emprenedors a prop de les grans ciutats
  • Barcelona està molt ben posicionada a nivell europeu dins del rànquing d’ecosistemes emprenedors
  • Segons el gurú de les start-ups, Steve Blank, el fenomen de la innovació disruptiva va més enllà d’una bombolla i perdurarà en les properes dècades
  • El procés d’innovació és diferent i no té el mateix pes per a totes les empreses ni per a tots els sectors
  • Per ser competitives, les empreses de tots els sectors haurien de mantenir contactes amb les start-ups

Perfil digital