Què has de saber?
L'objectiu de l’inventari és recollir i facilitar la gestió dels recursos i serveis disponibles per a les persones refugiades a Catalunya. Els recursos poden ser materials (habitatges, equipaments residencials, cessió d’espais formatius, etc.) o immaterials (formació i orientació laboral, serveis de traducció, interpretació o mediació intercultural, formació en idiomes o alfabetització, prestació de serveis de salut complementaris, etc.).
Les persones que desitgin col·laborar en l'acollida de persones refugiades poden oferir tant recursos com serveis a través de l'alta a l'inventari de recursos. Tots els tipus de col·laboració s'han de vehicular a través dels ajuntaments.
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
A qualsevol persona física o jurídica, o a qualsevol administració, que vulgui oferir recursos o serveis per a persones refugiades, sol·licitants d'asil i protecció internacional a Catalunya.
Es pot sol·licitar en qualsevol moment.
- Els recursos han d'estar ubicats o ser desenvolupats a Catalunya.
- Es recomana tenir una adreça de correu electrònic per rebre les comunicacions de l'Administració, encara que no sigui la de la persona titular del recurs.
No has de pagar cap taxa per a aquest tràmit.
Procediment per oferir recursos o serveis:
-
Emplenar la fitxa d'inventari: La persona titular del recurs o servei ha d'emplenar la fitxa d'inventari, detallant tots els recursos o serveis que posa a disposició per a l'acollida de persones refugiades. Aquesta fitxa s'ha de presentar a l'ajuntament on està ubicat el recurs o on es desenvoluparà el servei.
-
Comunicació amb l'ajuntament: Els ajuntaments poden oferir la possibilitat de comunicar l'oferta de recursos a través del telèfon o del correu electrònic. Cal posar-se en contacte amb l'ajuntament corresponent per obtenir més informació.
-
Tractament de la informació: Un cop presentada la fitxa, l'ajuntament tractarà la informació i la farà arribar a la Direcció General de Migracions i Refugi. Aquesta informació quedarà enregistrada en una base de dades per facilitar la gestió dels recursos per a l'acollida de persones refugiades.
-
Contacte amb les entitats gestores: Un cop els recursos estiguin inventariats, les entitats gestores oficials (ACCEM Associació Comissió Catòlica Espanyola de Migració, CCA(R) Comissió Catalana d’Ajuda al Refugiat, Creu Roja Catalunya, Asociación Dianova España, Fundación Cepaim, Fundació APIP-ACAM, Fundació Habitat 3, Fundació SER.GI, Fundació Foment de l’Habitatge Social Càritas i Fundació Bayt al-Thaqafa) es posaran en contacte amb les persones titulars dels recursos per establir les condicions del servei, com ara quan es començarà a oferir i de quina manera.
Passos a fer
-
Primer pas
Alta a l'inventari
-
Segon pas
Rebre la resposta de l'Administració
Com i quan rebré la resposta de l’Administració?
Com i quan rebré la resposta de l’Administració?
Un cop la informació sobre els recursos oferts s’incorpori a la base de dades, la Direcció General de Migracions i Refugi enviarà un avís de recepció a la bústia de correu electrònic indicada a la fitxa d’alta a l’inventari. A l'avís hi constarà un codi identificatiu de la fitxa d’alta a l’inventari. Aquest codi servirà per comunicar qualsevol canvi en la informació facilitada, com ara modificacions de dades o la baixa d’algun recurs.
Les entitats gestores dels recursos (ACCEM Associació Comissió Catòlica Espanyola de Migració, CCA(R) Comissió Catalana d’Ajuda al Refugiat, Creu Roja Catalunya, Asociación Dianova España, Fundación Cepaim, Fundació APIP-ACAM, Fundació Habitat 3, Fundació SER.GI, Fundació Foment de l’Habitatge Social Càritas i Fundació Bayt al-Thaqafa) es posaran en contacte directament amb la persona titular del recurs o servei per informar i establir les condicions de gestió (data d’inici, termini d’ús, etc.).
Puc presentar un recurs o una reclamació?
No pots presentar cap tipus de recurs.