Què has de saber?
Són objecte d’una avaluació d’impacte ambiental ordinària els projectes següents:
- Els projectes compresos en l’annex I de la Llei 21/2013 d’avaluació ambiental, així com els projectes que, presentant-se fraccionats, assoleixin els llindars de l’annex I mitjançant l’acumulació de les magnituds o dimensions de cadascun dels projectes considerats.
- Els projectes que són objecte d’una avaluació ambiental simplificada, quan així ho decideixi cas per cas l’òrgan ambiental, en l’informe d’impacte ambiental d’acord amb els criteris de l’annex III de la Llei 21/2013 d’avaluació ambiental.
- Qualsevol modificació de les característiques d’un projecte consignat a l’annex I o a l’annex II, quan la modificació compleixi, per si sola, els llindars que estableix l’annex I.
- Els projectes inclosos en l’avaluació ambiental simplificada, quan així ho sol·liciti el promotor.
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
A persones físiques o jurídiques que promouen actuacions en terrenys forestals, que requereixen autorització del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural (òrgan substantiu) i que, a la vegada, aquests projectes estiguin inclosos en els supòsits d’avaluació d’impacte ambiental ordinària establerts en l’article 7.1 de la Llei 21/2013 d’avaluació ambiental.
Aquest tràmit es pot sol·licitar en qualsevol moment.
Documentació que cal adjuntar a la sol·licitud:
- Projecte.
- Estudi d’impacte ambiental.
- Informació cartogràfica, en format digital georeferenciat.
- Mandat de representació signat, en el cas que la sol·licitud sigui presentada per una entitat autoritzada/mandatari. Model
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
L’avaluació d’impacte ambiental ordinària està formada per tres tràmits consecutius:
- Sol·licitud de determinació de l’abast de l’estudi d’impacte ambiental (potestatiu).
- Sol·licitud d’informació pública del projecte i de l’estudi d’impacte ambiental.
- Sol·licitud d’avaluació d’impacte ambiental.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Aquest tràmit només es pot fer per internet. Cal que us identifiqueu quan envieu el formulari amb l’idCATMòbil o un certificat digital de persona física, de representació o de persona vinculada.
Cal utilitzar el formulari de comunicació descarregable a continuació. No s’admetran les peticions genèriques.
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A l’Àrea privada (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital), si sou un particular.
- A l’Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF)
- Al telèfon 012 (amb el codi identificador (ID) del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
Un vegada s'ha realitzat el tràmit i s'ha obtingut el rebut que es genera automàticament, la sol·licitud queda presentada.
Un vegada s'ha realitzat el tràmit i s'ha obtingut el rebut que es genera automàticament, la sol·licitud queda presentada.
El Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural pot verificar, en qualsevol moment i a partir de la data de presentació de la sol·licitud, si les dades comunicades i els fets declarats s’ajusten a la realitat.
La inexactitud, falsedat o l'omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada de la sol·licitud o en la documentació que l'acompanya comporta, amb audiència prèvia a la persona interessada, deixar sense efecte la comunicació i impedir l'exercici de l'activitat afectada.
En el termini màxim de trenta dies hàbils des de la finalització dels tràmits d’informació pública i de consultes a les administracions públiques afectades i a les persones interessades, el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural (òrgan substantiu) ha de remetre al promotor els informes i les al·legacions rebudes per a la seva consideració en la redacció, si s’escau, de la nova versió del projecte i en l’estudi d’impacte ambiental.
Consulteu l'organigrama explicatiu dels passos i terminis de l’avaluació ambiental ordinària.