Què has de saber?
Les persones tenen dret a reclamar pels danys i perjudicis, físics o materials, que puguin patir com a conseqüència d'una assistència sanitària rebuda a càrrec del CatSalut en qualsevol dels centres i/o serveis pertanyents al SISCAT, sempre que el dany o lesió sigui conseqüència del funcionament normal o anormal del servei públic sanitari, que el dany sigui efectiu, avaluable econòmicament i individualitzat en relació amb una persona o grup de persones i que no tingui el deure jurídic de suportar-lo.
A les persones que hagin patit un dany a conseqüència d'una prestació assistència sanitària pública a càrrec del Servei Català de la Salut.
Els ciutadans tenen un any a partir de la data de producció del dany o la determinació de les seqüeles, en cas de dany físic, per reclamar la corresponent indemnització.
- Formulari de sol·licitud.
I en cas de no autoritzar la consulta de les dades a altres administracions o entitats públiques:
- Fotocòpia de DNI/NIE o permís de residència (si és el cas).
- Certificat del Padró de titular i/o convivents (si és el cas).
- Certificat del Registre Civil de naixement, matrimoni o defunció (si és el cas).
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
-
Segon pas
L'estat de les meves gestions
Pots consultar l’estat del tràmit:
Pots consultar l’estat del tràmit:
- A la teva Àrea privada (amb idCAT Mòbil o certificat digital)
- A l’Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF)
- Al telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF)
- A qualsevol Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC), si ets un particular
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l’Administració
El termini per resoldre el procediment de responsabilitat patrimonial és de sis mesos, d'acord amb l'article 91.3 de la Llei 39/2015. L'òrgan competent (vegeu l'apartat Organisme [...]
El termini per resoldre el procediment de responsabilitat patrimonial és de sis mesos, d'acord amb l'article 91.3 de la Llei 39/2015. L'òrgan competent (vegeu l'apartat Organisme responsable) notifica la resolució a l'interessat per escrit, o mitjançant notificació electrònica, si aquesta ha estat escollida expressament per l'interessat.
Si en aquest termini no es dicta una resolució expressa es pot entendre desestimada la reclamació d'indemnització.