Què has de saber?
Ajuts per a la realització de projectes d'inversió realitzats a Catalunya que es considerin d'alt impacte. Es consideraran projectes d'alt impacte els projectes d'inversió, tant d'empreses ja establertes a Catalunya com d'empreses en procés d'establir-s'hi.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Empreses amb establiment operatiu a Catalunya o en procés d’establir-lo, tret de les empreses amb projectes de comerç al detall, del sector immobiliari i les empreses amb projectes amb activitat inclosa dins de sacrifici de bestiar i conservació de carn, i elaboració de productes carnis, que recull la classificació catalana d'activitats econòmiques (CCAE) i les dedicades a la producció primària de productes agrícoles.
Des de les 09:00 hores de l’endemà de la publicació de la convocatòria i fins a les 14:00 hores del 06 de maig del 2024.
- Memòria tècnica del projecte.
- Pressupost complert i detallat del projecte.
- Per a totes les accions, excepte l’acció 2.4, 2.5, 2.6 i 2.7, declaració d’altres ajuts que hagi rebut la persona sol·licitant a l’empara de la secció 2.1 del Marc Nacional Temporal nacional relatiu a les mesures d’ajuda estatal destinades a donar suport a l’economia després de l’agressió contra Ucraïna per part de Rússia (Decisió SA. 102771 i les posteriors modificacions).
- Declaració dels ajuts rebuts en concepte de minimis del període de 3 anys anteriors a la concessió de l'ajut. Quan l'empresa o entitat mantingui amb d'altres empreses algun dels vincles descrits a l'article 2.2 del Reglament (UE) núm. 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis, d'acord amb el concepte “única empresa” haurà de declarar també els ajuts de minimis percebuts per les empreses vinculades.
- Per a subvencions d’un import superior a 30.000 euros:
- Persones jurídiques amb afany de lucre
- Que d’acord amb la normativa comptable, puguin presentar compte de pèrdues i guanys abreujat: declaració responsable signada amb certificat digital pel representant legal acreditant el compliment dels terminis legals de pagament.
- Que no puguin presentar compte de pèrdues i guanys abreujat, s’haurà d’acreditar el compliment dels terminis legals de pagament mitjançant certificació, emesa per un auditor inscrit al Registre Oficial d’Auditors de Comptes, que tindrà en compte el termini efectiu dels pagaments de l’entitat amb independència de qualsevol finançament pel cobrament anticipat de l’empresa proveïdora.
- Les entitats de dret públic i entitats sense ànim de lucre no estan subjectes al compliment d’aquest requisit i caldrà acreditar aquesta condició mitjançant la presentació de les escriptures de constitució o estatuts
- Persones jurídiques amb afany de lucre
Documents
Ser una empresa amb establiment operatiu a Catalunya o en procés d'establir-lo, que porti a terme projectes com els que es descriuen a la base 4 de les bases reguladores, tret de les empreses amb projectes de comerç al detall, de centres d'atenció telefònica o centres de contacte, del sector immobiliari, de sacrifici de bestiar, de conservació de carn, d'elaboració de productes carnis i de producció primària de productes agrícoles.
Als efectes d'aquesta convocatòria s'entén com a empresa tota entitat, qualsevol que sigui la seva forma jurídica, que estigui legalment constituïda en el moment de presentació de la sol·licitud i que exerceixi una activitat econòmica.
En el cas de projectes de l'acció 2.5 i de l'acció 2.7 només podran ser beneficiàries les microempreses, petites i mitjanes empreses (PIME) segons la definició de l'annex 1 del Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, modificat pel Reglament (UE) núm. 2023/1315 de la Comissió, de 23 de juny de 2023, pel que es declaren determinades categories d'ajut compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (Reglament general d'exempció per categories).
No s'han de pagar taxes per a aquest tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Terminis
Del 12/04/2024 al 06/05/2024Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que signeu el formulari principal amb un certificat digital de:
- Certificat de representació de persona jurídica.
-
Segon pas
Consulta l’estat de l’expedient
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A Canal Empresa(amb certificat digital).
- Al telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rebre resposta de l’Administració
Com puc saber si l’Administració ha rebut la meva sol·licitud?
Com puc saber si l’Administració ha rebut la meva sol·licitud?
En fer la sol·licitud, rebreu un acusament de rebuda amb un número que us servirà per identificar el tràmit iniciat.
Un cop l’Administració efectua el control de les dades rebudes, rebreu la resposta de l’Administració a través del portal de tràmits Gencat.Per quin canal rebré els requeriments de documentació per completar el meu expedient?
A través del correu electrònic indicat ( correu de notificació) , rebreu un missatge informant-vos que heu d’accedir, amb certificat digital, a la vostra carpeta de tràmits gencat, per consultar una actualització del seu expedient. En la vostra carpeta de tràmit gencat, únicament s’indica que el tràmit ha canviat l’estat. Per consultar el requeriment heu d’anar al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya En el termini de 10 dies hàbils, comptats a partir de l’endemà de la publicació de la notificació al Tauler electrònic, l’entitat haurà de presentar tota la documentació que es requereix, sinó ho fa s’entendrà que desisteix la seva petició.
Quin és el termini per rebre la resolució d’atorgament?
El termini màxim per emetre la resolució i notificar-la serà de sis mesos a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. En el cas que l’òrgan competent no dicti i notifiqui la resolució en el termini de sis mesos esmentat, s’entendrà que la sol·licitud s’ha desestimat d’acord amb l’article 54.2.e) de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
La resolució, amb indicació de la quantia de l'ajut atorgat es publicarà al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya sens perjudici que pugui utilitzar addicionalment altres mitjans electrònics. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
Contra la resolució de concessió o de denegació dels ajuts, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs potestatiu de reposició davant el/la conseller/a delegat/da d’ACCIÓ en el termini d’un mes, a comptar de l’endemà de la seva notificació, d’acord amb el preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i l’article 77 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya; o directament recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en el termini de dos mesos, a comptar de l’endemà de la seva notificació, de conformitat amb l’article 46 i l’article 10 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.