Què has de saber?
El programa d'ajuts i mentoria impulsat pel Cercle Tecnològic, consisteix en l’atorgament d’ajuts de suport econòmic als estudiants de les universitats catalanes que cursin els estudis de grau TIC, així com un programa de mentoria als estudiants de màster oficial TIC.
S'estableixen dues modalitats d'ajuts:
Modalitat A:
- Un ajut de suport econòmic a l’estudi de màxim 800 € en funció de la puntuació assolida d’acord amb els criteris d’avaluació i la disponibilitat pressupostària.
- Un programa d’acompanyament i mentoria supervisat per part de professionals de les empreses tecnològiques col·laboradores del programa ApadrinaTIC del Cercle Tecnològic.
- Un programa d’activitats organitzades per les empreses padrines / mentores, orientades al coneixement del sector TIC a Catalunya.
Modalitat B:
- Un programa d’acompanyament i mentoria supervisat per part de professionals de les empreses tecnològiques col·laboradores del programa ApadrinaTIC del Cercle Tecnològic.
- Un programa d’activitats organitzades per les empreses padrines / mentores, orientades al coneixement del sector TIC a Catalunya.
L'AGAUR és l'entitat encarregada de la tramitació i gestió d'aquest programa d'ajuts i mentoria.
Contacte: estudiants.agaur@gencat.cat
Termini de presentació de sol·licituds: del 3 de desembre al 20 de gener de 2025 (ambdós inclosos).
Podeu consultar la pàgina web del programa ApadrinaTIC: BEQUES CARRERES TECNOLÒGIQUES.
La sol·licitud s'ha d'enviar telemàticament mitjançant el model normalitzat en pdf. Un cop enviada, les dades del formulari ja no es podran modificar. En el formulari apareixerà el "Número de referència AGAUR" amb un codi de barres, que significa que l'enviament de la sol·licitud s'ha fet correctament. La sol·licitud només serà vàlida si es presenta dins el termini previst.
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
Als estudiants que ja hagin superat 110 crèdits del pla d’estudis de graus TIC i d’altres graus STEM vinculades amb el sector TIC, així com als estudiants de màster oficial en l’àmbit de les TIC per optar a un programa d’acompanyament i mentoria.
El termini de presentació de sol·licituds restarà obert des del dia 3 de desembre i fins al dia 20 de gener de 2025 (ambdós inclosos).
La sol·licitud l’ha de formalitzar la persona interessada i s'ha de presentar segons el model normalitzat mitjançant la web de l’AGAUR juntament amb la documentació següent:
Documents a presentar:
- Còpia de la matrícula universitària del curs vigent.
- Fotocòpia del DNI o NIE del sol·licitant
- Carta personal de motivació. Aquesta carta consistirà en un escrit lliure, de màxim un full, on exposi orientativament els següents punts:
- Motivació personal per l'elecció dels estudis, en clau dels criteris i aspiracions personals. ¿Per què vas triar aquests estudis?
- Interès específic en el món TIC. Quines àrees resulten de major interès personal i professional, descripció. ¿Què t’agrada més del món TIC?
- Autoavaluació de fortaleses i mancances personals. Exposar com una mentoria es pensa que podria ajudar. ¿Quines són les teves fortaleses? ¿On necessites ajuda?
- Motivació de la mentoria. Quines àrees de millora o de curiositat pensa que podran ser treballades o formin part de la mentoria. ¿Què penses pots necessitar d’un mentor que és ja un professional consolidat al sector?
- Visió aspiracional personal en els propers 5 anys. Com es veu el candidat en aquest període, a nivell professional. ¿Com et veus o t’agradaria veure’t professionalment en 5 anys?
- Certificat acadèmic dels estudis de grau on constin els crèdits superats i la nota mitjana de l’expedient (escala del 0 al 10) en el moment de presentar la sol·licitud o el certificat acadèmic personal dels estudis que han donat accés al màster (escala del 0 al 10), en el cas dels sol·licitants de la modalitat B.
- Document d’adhesió i idoneïtat al programa i les seves activitats: serveix per conèixer les àrees d’interès professional dels estudiants.
- Document de vulnerabilitat: documentació acreditativa de la situació de vulnerabilitat, si escau.
Se'n poden beneficiar els estudiants que compleixin els requisits següents per a les dues modalitats:
- Tenir la ciutadania de qualsevol estat membre de la Unió Europea. En el cas de l'alumnat no comunitari, és aplicable el que disposa la Llei orgànica 2/2009, d'11 de desembre, de reforma de la Llei orgànica 4/2000, d'11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, i, per tant, es requereix que l'alumnat més gran de 18 anys estigui en situació de residència.
Per a la modalitat A:
- Estar matriculat d’un mínim de 18 crèdits en una universitat del sistema universitari català, en el curs acadèmic 2024-2025 o dels crèdits necessaris per a la finalització d’estudis, en algun dels estudis de grau relacionats a l’annex 2 d’aquestes bases. En cas d’estar al darrer curs del grau, no hi haurà limitació mínima de crèdits.
- Haver superat un mínim de 110 crèdits del pla d’estudis de grau TIC en la data de presentació de la sol·licitud.
Per a la modalitat B:
- Estar matriculat en un programa de màster oficial en una universitat del sistema universitari català en el curs acadèmic 2024-2025 en algun dels estudis de màster oficial relacionats a l’annex 3 d’aquestes bases.
S’exclouen:
Per a la modalitat A:
- Les persones que tinguin una titulació universitària (o altres estudis equivalents) o que compleixin els requisits legals per a l'expedició d'un títol de grau, llicenciatura, enginyeria o arquitectura o altres títols equivalents.
- Els estudiants d’edicions anteriors que tinguin un informe desfavorable del seu mentor o no hagin complert amb el seu compromís d’adhesió.
Per a la modalitat B:
- Les persones que tinguin una titulació de màster oficial o que compleixin els requisits legals
per a l’expedició d’un títol de màster oficial.
Les sol·licituds les estudia una comissió d'avaluació en dues fases (sobre una puntuació total màxima de 100 punts)
En la primera fase es tenen en compte els criteris objectius i barems següents (sobre una puntuació de 80 punts):
- Valoració acadèmica: (60 Punts). S’estableixen els barems següents:
- Per notes mitjanes de 5 a 5,99 un total de 20 punts. Amb crèdits repetits 5 punts addicionals. Amb més de 175 crèdits, +10 punts addicionals.
- Per notes entre 6,00 i 6,99 un total de 25 punts. Amb crèdits repetits 5 punts addicionals. Amb més de 175 crèdits, +10 punts addicionals.
- Per notes entre 7,00 i 7,99 un total de 30 punts. Amb crèdits repetits 5 punts addicionals. Amb més de 175 crèdits, +10 punts addicionals.
- Per notes superiors a 8 un total de 45 punts. Amb crèdits repetits 5 punts addicionals. Amb més de 175 crèdits, +10 punts addicionals.
- La nota mitjana s’estableix de 0-10. Per als estudis de màster universitari, per calcular la nota mitjana només es tindrà en compte la nota mitjana dels estudis que han donat accés al màster universitari.
- Gènere: dones (10 punts).
- Vulnerabilitat: (10 punts). L’estudiant acreditarà vulnerabilitat en els següents casos:
- Que hagi sigut receptor d’una beca del Ministeri d’Educació Formació professional i esports en els cursos 2022-2023 o 2023-2024.
- Que l’estudiant acrediti/justifiqui que forma part d’algun col·lectiu vulnerable o el seu grau de vulnerabilitat.
La segona fase consistirà en la valoració dels documents següents (sobre una puntuació màxima de 20 punts):
- La valoració de la carta personal de motivació de les persones sol·licitants que hagin obtingut les millors puntuacions a la primera fase (sobre una puntuació de màxim 15 punts).
- La valoració del document d’idoneïtat (màx. 5 punts).
En cas d’empat, tindran preferència els alumnes que tinguin més crèdits superats en el moment de la presentació de la sol·licitud i es valorarà també el major nivell d’idoneïtat.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
La sol·licitud l’ha de formalitzar la persona interessada i s'ha de presentar segons el model normalitzat mitjançant la web de l’AGAUR juntament amb la documentació següent:
Terminis
Del 03/12/2024 al 20/01/2025La sol·licitud l’ha de formalitzar la persona interessada i s'ha de presentar segons el model normalitzat mitjançant la web de l’AGAUR juntament amb la documentació següent:
- Còpia de la matrícula universitària del curs vigent.
- Fotocòpia del DNI o NIE del sol·licitant
- Carta personal de motivació. Aquesta carta consistirà en un escrit lliure, de màxim un full, on exposi orientativament els següents punts:
- Motivació personal per l'elecció dels estudis, en clau dels criteris i aspiracions personals. ¿Per què vas triar aquests estudis?
- Interès específic en el món TIC. Quines àrees resulten de major interès personal i professional, descripció. ¿Què t’agrada més del món TIC?
- Autoavaluació de fortaleses i mancances personals. Exposar com una mentoria es pensa que podria ajudar. ¿Quines són les teves fortaleses? ¿On necessites ajuda?
- Motivació de la mentoria. Quines àrees de millora o de curiositat pensa que podran ser treballades o formin part de la mentoria. ¿Què penses pots necessitar d’un mentor que és ja un professional consolidat al sector?
- Visió aspiracional personal en els propers 5 anys. Com es veu el candidat en aquest període, a nivell professional. ¿Com et veus o t’agradaria veure’t professionalment en 5 anys?
- Certificat acadèmic dels estudis de grau on constin els crèdits superats i la nota mitjana de l’expedient (escala del 0 al 10) en el moment de presentar la sol·licitud o el certificat acadèmic personal dels estudis que han donat accés al màster (escala del 0 al 10), en el cas dels sol·licitants de la modalitat B.
- Document d’adhesió i idoneïtat al programa i les seves activitats: serveix per conèixer les àrees d’interès professional dels estudiants.
- Document de vulnerabilitat: documentació acreditativa de la situació de vulnerabilitat, si escau.
Un cop enviada telemàticament la sol·licitud, les dades del formulari ja no es podran modificar. En el formulari apareixerà el "Número de referència AGAUR" amb un codi de barres, que significa que l'enviament de la sol·licitud s'ha fet correctament. La sol·licitud només serà vàlida si es presenta dins el termini previst.
-
Segon pas
Rebre resposta de l'Administració
Quan es rep la resposta?
Quan es rep la resposta?
L'AGAUR tramitarà i gestionarà els procediments per a la concessió d'aquestes beques. Concretament, serà l'òrgan encarregat de la recepció de les sol·licituds, d'elaborar la proposta de la inadmissió o desistiment de les beques i de qualsevol altra documentació complementària que presentin les persones sol·licitants i les persones beneficiàries de les beques, així com de notificar la resolució de concessió o denegació de les beques als interessats i de tots aquells actes administratius relacionats amb les beques objecte d'aquestes bases. Els termes d'aquesta col·laboració s'establiran mitjançant un conveni de col·laboració entre el Cercle Tecnològic i l'AGAUR.
Quina resposta es rep?
La resolució de concessió es notificarà a les persones interessades mitjançant la seva publicació a la web del Cercle Tecnològic, on constarà la puntuació final assolida per cadascuna de les sol·licituds, calculada segons el procediment establert en la base 8 i que servirà per establir la llista de prelació. La identificació de les peticions es farà per mitjà de les darreres xifres del corresponent NIF i la seva lletra.
Les comunicacions amb les persones sol·licitants es faran únicament mitjançant l'adreça de correu electrònic que hagin fet constar al formulari de la sol·licitud.
Les notificacions de la resolució es notificaran mitjançant la publicació a la web del Cercle Tecnològic.
-
Tercer pas
Pagament i justificació
El pagament de l'ajut s'efectua directament a la persona beneficiària mitjançant una transferència bancària, un cop publicada la resolució de concessió.
El pagament de l'ajut s'efectua directament a la persona beneficiària mitjançant una transferència bancària, un cop publicada la resolució de concessió.

Tràmits relacionats