Què has de saber?
Per al control d'avifauna amb ús de tècniques de falconeria cal una autorització específica, que atorga el Departament de Territori i Sostenibilitat, ja que les espècies de fauna salvatge (protegides o no) no poden ser molestades de manera intencionada.
Aquest tràmit només el podeu fer presencialment si sou un particular.
Els autònoms, professionals, empreses, entitats i altres col·lectius heu de tramitar per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació
A persones físiques o jurídiques amb el corresponent permís de tinença i registre d'aus destinades a la falconeria.
Es pot sol·licitar en qualsevol moment, prèviament a l'actuació.
Documentació que cal adjuntar a la sol·licitud:
- Còpia del NIF/NIE de la persona sol·licitant si no autoritza al Departament a consultar i verificar les dades del document
- Còpia del permís de tinença de cada exemplar
- Memòria de l'activitat (ha d’incloure justificació, periodicitat i metodologia)
Cal que els ocells estiguin registrats i que les persones sol·licitants disposin del corresponent permís de tinença.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Presentar la sol·licitud
Aquest tràmit només el podeu fer presencialment si sou un particular.
Els autònoms, professionals, empreses, entitats i altres col·lectius han de tramitar per internet. S'ha de disposar prèviament d’idCAT Mòbil o d'un certificat digital de persona física, de representant legal o persona vinculada. -
Segon pas
Consulta de l'estat del tràmit
Podeu consultar l'estat del tràmit enviant un correu electrònic als Serveis Territorials del Departament de Territori i Sostenibilitat corresponents:
Podeu consultar l'estat del tràmit enviant un correu electrònic als Serveis Territorials del Departament de Territori i Sostenibilitat corresponents:
- Barcelona: biodiversitat.stbcn.accioclimatica@gencat.cat
- Girona: medinatural.generalitatgirona@gencat.cat
- Catalunya Central: biodiversitatcatcentral.tes@gencat.cat
- Tarragona: biota.tes@gencat.cat
- Terres de l'Ebre: oma_ebre.tes@gencat.cat
- Lleida: biodiversitatlleida.tes@gencat.cat
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quan es rep la resposta?
Quan es rep la resposta?
L'Administració té un termini màxim de tres mesos a comptar des de la data de presentació de la sol·licitud per emetre la resolució d'autorització i notificar-la a la persona interessada. Si transcorregut aquest termini no s'ha rebut la resolució esmentada, es produeix silenci desestimatori. La desestimació per silenci administratiu permet als interessats interposar el recurs d’alçada corresponent. La resolució expressa posterior al venciment del termini que ha d’adoptar l’Administració pot ser estimatòria o desestimatòria. El termini de 3 mesos queda suspès quan s'hagi requerit a l'interessat per a l'esmena de deficiències o l'aportació de documents i altres elements de judici necessaris pel temps que transcorri entre la notificació del requeriment i el seu compliment efectiu per part del destinatari.
Com es notifica la resposta?
L'Administració us enviarà un missatge de correu electrònic indicant-vos que teniu una notificació electrònica a la qual podreu accedir:
- des de l'enllaç que consti en el correu electrònic, mitjançant:
- certificat digital del NIF/CIF que es va utilitzar per fer el tràmit
- idCAT Mòbil (heu d'estar donats d'alta prèviament)
- contrasenya d'un sol ús: necessiteu el NIF/CIF del destinatari de la notificació i el número de telèfon o correu electrònic que li consta a la Generalitat com a dades de contacte. Aquestes dades consten en el correu d'avís. Si no trobeu el missatge a la bústia d'entrada si us plau, reviseu la carpeta de correu brossa (spam).
- des de l'apartat 'Notificacions electròniques' o des de Canal Empresa, mitjançant:
- certificat digital del NIF/CIF que es va utilitzar per fer el tràmit
- idCAT Mòbil (heu d'estar donats d'alta prèviament)
- contrasenya d'un sol ús: per poder accedir a la notificació necessiteu el NIF que vau indicar per ser notificats i el correu electrònic o el número de telèfon mòbil
Des de l'emissió de l'avís de notificació disposeu de 10 dies naturals per a la seva acceptació. Si transcorregut aquest termini no heu accedit a la notificació, aquesta s'entendrà rebutjada.
Si sou un particular i no heu demanat relacionar-vos electrònicament amb l'administració, a més de la notificació electrònica, també rebreu la notificació a l'adreça postal que consta en el formulari de sol·licitud.
Es pot presentar un recurs?
Contra la resolució o silenci administratiu es pot interposar recurs d'alçada davant la Direcció General de Polítiques Ambientals i Medi Natural de conformitat amb el que preveu l'article 76 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, i els articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
- des de l'enllaç que consti en el correu electrònic, mitjançant:

Tràmits relacionats