Què has de saber?
És un registre on consten les persones que entre el 1997 i el 2010 van cursar i acreditar les formacions per desenvolupar les funcions de nivell intermedi i superior previstes en els articles 36 i 37 del Reial decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s'aprova el Reglament dels serveis de prevenció.
Actualment, només s’emeten certificacions, no es fan noves inscripcions en el registre.
En el seu moment es van registrar les persones que complien amb els requisits següents:
- El curs havia d’estar autoritzat per la Direcció General de Relacions Laborals, Treball Autònom, Seguretat i Salut Laboral (DGRLTASSL) del Departament d'Empresa i Treball.
- La persona havia d’obtenir el certificat d'haver superat el curs.
- L’entitat formativa havia de remetre a la DGRLTASSL la documentació conforme el curs s’havia tancat i la relació d'alumnes aprovats.
- La sol·licitud de la certificació és voluntària i no és requisit per exercir com a tècnic/a en prevenció de riscos laborals.
- En aquest registre no hi consten, entre d’altres:
- Aquelles persones que han cursat formacions per desenvolupar les funcions de nivell intermedi i superior (cicle formatiu de prevenció de riscos professionals de FP i la titulació universitària oficial en PRL) després de l’entrada en vigor del Reial decret 337/2010, de 19 de març (2010).
- Formacions en PRL del lloc de treball (article 19 de la Llei 31/1995).
- Formacions específiques en PRL per lloc de treball regulades en convenis col·lectius.
- Formacions en PRL per desenvolupar les funcions de nivell bàsic.
Aquest tràmit només el podeu fer presencialment si sou un particular.
Els autònoms, professionals, empreses, entitats i altres col·lectius heu de tramitar per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
A les persones que van cursar la formació i van obtenir la certificació de PRL en les funcions de nivell intermedi i nivell superior (entre els anys 1997 i 2010). Aquesta certificació va ser emesa per una entitat formativa autoritzada per l’autoritat laboral catalana.
Es pot sol·licitar en qualsevol moment.
Documentació que cal aportar:
- Sol·licitud d'expedició del certificat on constin les dades que figuren al formulari.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Aquest tràmit només el podeu fer presencialment si sou un particular.
Els autònoms, professionals, empreses, entitats i altres col·lectius heu de tramitar per internet.
Quan envieu el formulari us heu d'identificar amb l'IdCAT Mòbil o un certificat digital:- Persona física.
- Persona jurídica.
- Persona vinculada.
-
Segon pas
Consulta de l'estat del tràmit
Podeu consultar l'estat del tràmit:
Podeu consultar l'estat del tràmit:
- A l'Àrea privada de Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital).
- A l'Àrea privada' (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital), si sou un particular.
- A l'Estat de les meves gestions (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- A qualsevol Oficina d'atenció ciutadana (OAC), si sou un particular.
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quan es rep resposta de l'Administració?Una vegada s'han fet tots els tràmits i comprovacions necessaris l'Administració procedeix a l'elaboració del certificat.
Quan es rep resposta de l'Administració?
Una vegada s'han fet tots els tràmits i comprovacions necessaris l'Administració procedeix a l'elaboració del certificat.Quina resposta es rep?
Si la sol·licitud s'ha fet presencialment, el certificat es rebrà per correu certificat des de l'Institut Català de Seguretat i Salut Laboral.
Si la sol·licitud s'ha fet per internet, el certificat o la notificació corresponent es rebrà mitjançant notificació electrònica.