Què has de saber?
És el tràmit per demanar o renovar el carnet de persona radioaficionada que emet la Generalitat de Catalunya.
El carnet informa sobre l’autorització d’ús de l’espectre radioelèctric. Aquesta autorització està atorgada per l’Administració de l’Estat. S'emet en idioma català i anglès.
A qualsevol persona que prèviament disposi de l’autorització administrativa d’ús de l’espectre radioelèctric per a persones radioaficionades i vulgui disposar de l’acreditació en català o anglès.
Pots sol·licitar l'acreditació en qualsevol moment.
- Annex a la sol·licitud d'expedició o renovació del carnet català de persona radioaficionada (el trobaràs al "Pas 1 Sol·licitar").
- Una fotografia mida carnet.
En cas que t’oposis al fet que l’Administració consulti les teves dades personals, se’t requeriran els documents següents:
- Còpia del DNI.
- Còpia de la llicència de radioaficionat.
Si tramites per Internet, la mida màxima del fitxer de sol·licitud, incloent-hi els adjunts, és de 5 MB.
Disposar d’autorització administrativa d’ús de l’espectre radioelèctric per a persones radioaficionades.
No has de pagar cap taxa per a aquest tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
- Aquest tràmit es pot fer per internet amb certificat digital o IdCAT Mòbil.
- Si a l'hora de descarregar-te el formulari de sol·licitud t'apareix un missatge d'error, segueix aquestes instruccions.
-
Segon pas
Consultar l’estat del tràmit
Pots consultar l'estat del tràmit:
Pots consultar l'estat del tràmit:
- A l'Àrea privada.
- Al telèfon 012 (amb el codi identificador o ID del tràmit i el DNI/NIF).
- A qualsevol oficina d'atenció ciutadana (OAC), si ets un particular.
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quina resposta rebré?L’Administració et farà arribar:
Quina resposta rebré?
L’Administració et farà arribar:- El carnet acreditatiu mitjançant correu postal ordinari.
- Un requeriment d’aportació, en cas que alguna dada falti o estigui incompleta.
Com es notifica la resposta?
L'Administració t’enviarà un missatge de correu electrònic que t'indicarà que tens una notificació electrònica a la qual pots accedir des dels llocs següents:Des de l'enllaç que consti en el correu electrònic. Hauràs d'utilitzar un d'aquests sistemes:
- El certificat digital del NIF/CIF que es va utilitzar per fer el tràmit.
- L'idCAT Mòbil (has d'haver-te donat d'alta prèviament)
- Una contrasenya d'un sol ús: necessites el NIF/CIF del destinatari de la notificació i el número de telèfon o correu electrònic que li consta a la Generalitat com a dades de contacte. Aquestes dades consten en el correu d'avís. Si no trobes el missatge a la bústia d'entrada si us plau, revisa la carpeta de correu brossa (spam).
Des de l'apartat Notificacions electròniques o des de Canal Empresa. Hauràs d'utilitzar un d'aquests sistemes:
- El certificat digital del NIF/CIF que vas utilitzar per fer el tràmit.
- L'idCAT Mòbil (has d'haver-te donat d'alta prèviament).
- Una contrasenya d'un sol ús: per poder accedir a la notificació necessites el NIF que vas indicar per ser notificat i el correu electrònic o el número de telèfon mòbil.
Des de l'Àrea privada de Canal Empresa o de l'Àrea privada de Tràmits gencat. Hauràs d'utilitzar un d'aquests sistemes:
- El certificat digital del NIF/CIF que es va utilitzar per fer el tràmit
- L'idCAT Mòbil (has d'haver-te donat d'alta prèviament)
- Una contrasenya d'un sol ús: per poder accedir a la notificació necessites el NIF que vas indicar per ser notificat i el correu electrònic o el número de telèfon mòbil
Des de l'emissió de l'avís de notificació, disposes de deu dies naturals per acceptar-la. Si transcorregut aquest termini no has accedit a la notificació, s'entendrà que l'has rebutjat.
En el moment en què accedeixis al contingut de la notificació s'entendrà que la notificació s'ha fet o practicat.