Per poder navegar amb més tranquil·litat pels continguts d'aquesta web, tingues en compte el següent:

Sortir ràpid

1. Disposes del botó Surt ràpid per sortir immediatament.

pdf

2. Quan obris un PDF, simplement visualitza'l, sense desar-lo

esborrar-historial

3. Assegura't d'esborrar el teu historial de navegació abans de sortir.

mode-incognit

4. Fes servir la navegació privada o d'incògnit.

Saltar al contingut principal
. Obre en una nova finestra.Logotip de la Generalitat
Menú
  • Contacte. Obre en una nova finestra.
  • Idioma: ca
    • Castellano
Cercador

Cercador

Serveis d'internacionalització
Serveis d'innovació
Convocatòries d'ajuts obertes
Últimes notícies
Properes activitats
ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Inici
  • Accedeix a “Ajuts i serveis”
    • Per on començar
    • Accedeix a “Vols créixer?”

      • Assessorament en creixement i estratègia empresarial
      • Cupons d’estratègia
      • Ajuts de creixement i canvi estratègic
      • Ajuts empresarials del Fons de Transició Nuclear
      • Clústers: col·laborar per reforçar l'estratègia
      • Oficina Next Generation EU
      • Oficina Pública per a la Transformació de les Indústries de Mobilitat i Automoció
      • Servei de creixement empresarial
      • Accedeix a “Vols créixer?”

    • Accedeix a “Vols innovar?”

      • Assessorament en innovació i tecnologia per a l'empresa
      • Cupons d'innovació
      • Ajuts R+D+I europeus
      • Accedeix a “R+D a l'empresa”

        • Assessorament per a projectes d'R+D
        • Protecció de la propietat intel·lectual i industrial
        • R+D amb centres tecnològics i agents de transferència de tecnologia TECNIO
        • Ajuts per a projectes d'R+D empresarial
        • Accedeix a “R+D a l'empresa”

      • Accedeix a “Innovació digital avançada i verda”

        • Ajuts a la innovació tecnològica i verda
        • Innovació digital avançada
        • Innovació verda
        • Accedeix a “Innovació digital avançada i verda”

      • Accedeix a “Innovació oberta i disruptiva”

        • Acceleració de projectes d’innovació disruptiva
        • Ajuts a projectes d’innovació oberta i disruptiva
        • Catalonia Exponential Leaders
        • Reptes i solucions d’innovació oberta
        • Accedeix a “Innovació oberta i disruptiva”

      • Accedeix a “Serveis per a Startups”

        • Directori de startups a Catalunya
        • Finançament per a startups
        • Recomanador de finançament alternatiu
        • Ajuts Startup Capital
        • Accedeix a “Serveis per a Startups”

      • Accedeix a “Vols innovar?”

    • Accedeix a “Vols internacionalitzar-te?”

      • Assessorament en internacionalització i comerç internacional
      • Responem. Pla de defensa de la Catalunya de tothom
      • Barreres al comerç internacional
      • Accedeix a “Començar a exportar”

        • Iniciació a l’exportació
        • Cupons d'internacionalització
        • Recomanador d'oportunitats de negoci internacionals
        • Trade Portal: informació pràctica per exportar
        • Accedeix a “Començar a exportar”

      • Accedeix a “Expansió internacional”

        • Accés a licitacions internacionals
        • Ajuts de multilocalització - Noves filials a l'estranger
        • Ajuts de promoció internacional
        • Ajuts per exportar a través de canals digitals
        • Exportació amb les Oficines Exteriors de Catalunya
        • Internacionalització sectorial
        • Trobar compradors internacionals
        • Accedeix a “Expansió internacional”

      • Accedeix a “Vols internacionalitzar-te?”

    • Accedeix a “Vols invertir a Catalunya?”

      • Captació de socis internacionals
      • Suport per a empreses estrangeres establertes a Catalunya
      • Accedeix a “Vols invertir a Catalunya?”

    • Accedeix a “Convocatòries d'ajuts”

      • Convocatòries d’ajuts
      • Cupons ACCIÓ a la competitivitat de l'empresa
      • Accedeix a “Justificacions d'ajuts”

        • Ajuts 2024
        • Ajuts 2023
        • Ajuts 2022
        • Ajuts 2021
        • Ajuts 2020
        • Ajuts 2019
        • Ajuts 2018
        • Ajuts 2017
        • Ajuts 2016
        • Ajuts 2015
        • Subvenció exclosa de concurrència pública
        • Accedeix a “Justificacions d'ajuts”

      • Altres tràmits en paper: línies 2018 i anteriors
      • Altres tràmits per internet: línies 2019 i anteriors
      • Llistat ajuts/Préstecs atorgats
      • Accedeix a “Convocatòries d'ajuts”

    • Cercador d'ajuts i serveis
    • Accedeix a “Banc de coneixement”

      • Cercador del Banc de coneixement
      • Accedeix a “Banc de coneixement”

    • Accedeix a “Ajuts i serveis”

    Imatge 1: Vols créixer?
    Imatge 2: Vols innovar?
    Imatge 3: Vols internacionalitzar-te?

    Ajuts i serveis

    ACCIÓ ofereix una gran diversitat de serveis individualitzats i col·lectius per impulsar la competitivitat de les empreses catalanes.

    Accedeix a “Ajuts i serveis”

  • Accedeix a “Països”
    • Accedeix a “Àfrica Subsahariana”

      • Angola
      • Camerun
      • Costa d'Ivori
      • Etiòpia
      • Ghana
      • Kenya
      • Moçambic
      • Nigèria
      • Ruanda
      • Senegal
      • Sud-àfrica
      • Tanzània
      • Uganda
      • Accedeix a “Àfrica Subsahariana”

    • Accedeix a “Amèrica del Nord i Central”

      • Canadà
      • Costa Rica
      • Cuba
      • El Salvador
      • Estats Units d'Amèrica
      • Guatemala
      • Hondures
      • Jamaica
      • Mèxic
      • Nicaragua
      • Panamà
      • República Dominicana
      • Accedeix a “Amèrica del Nord i Central”

    • Accedeix a “Amèrica del Sud”

      • Argentina
      • Bolívia
      • Brasil
      • Colòmbia
      • Equador
      • Paraguai
      • Perú
      • Uruguai
      • Xile
      • Accedeix a “Amèrica del Sud”

    • Accedeix a “Àsia meridional”

      • Bangladesh
      • Índia
      • Sri Lanka
      • Accedeix a “Àsia meridional”

    • Accedeix a “Europa occidental”

      • Alemanya
      • Àustria
      • Bèlgica
      • Dinamarca
      • Estònia
      • Finlàndia
      • França
      • Irlanda
      • Itàlia
      • Letònia
      • Lituània
      • Luxemburg
      • Noruega
      • Països Baixos
      • Portugal
      • Regne Unit
      • Suècia
      • Suïssa
      • Accedeix a “Europa occidental”

    • Accedeix a “Europa oriental i Àsia central”

      • Albània
      • Armènia
      • Azerbaidjan
      • Bòsnia i Hercegovina
      • Bulgària
      • Croàcia
      • Eslovàquia
      • Eslovènia
      • Geòrgia
      • Grècia
      • Hongria
      • Kazakhstan
      • Kirguizstan
      • Macedònia del Nord
      • Montenegro
      • Polònia
      • República Txeca
      • Romania
      • Sèrbia
      • Turquia
      • Ucraïna
      • Uzbekistan
      • Accedeix a “Europa oriental i Àsia central”

    • Accedeix a “Extrem Orient”

      • Corea del Sud
      • Japó
      • Taiwan
      • Xina
      • Accedeix a “Extrem Orient”

    • Accedeix a “Orient Mitjà i nord d'Àfrica”

      • Aràbia Saudí
      • Bahrain
      • Emirats Àrabs Units
      • Jordània
      • Kuwait
      • Marroc
      • Oman
      • Qatar
      • Accedeix a “Orient Mitjà i nord d'Àfrica”

    • Accedeix a “Sud-est asiàtic i Oceania”

      • Austràlia
      • Cambodja
      • Filipines
      • Indonèsia
      • Laos
      • Malàisia
      • Nova Zelanda
      • Singapur
      • Tailàndia
      • Vietnam
      • Accedeix a “Sud-est asiàtic i Oceania”

    • Xarxa d'Oficines Exteriors
    • Accedeix a “Països”

    Imatge 1: Àfrica Subsahariana
    Imatge 2: Amèrica del Nord i Central
    Imatge 3: Amèrica del Sud

    Països

    Navega pels països on ACCIÓ et dona servei, descobreix les tendències i oportunitats de negoci principals i accedeix a les activitats i serveis relacionats.

    Accedeix a “Països”

  • Accedeix a “Sectors”
    • Alimentació
    • Altres indústries del transport
    • Audiovisual
    • Automoció, moto i mobilitat lleugera
    • Biotecnologia
    • Construcció sostenible i infraestructures
    • Cosmètica, benestar i economia silver
    • Economia verda i circular
    • Educació, formació i serveis editorials
    • Electrònica i electricitat
    • Energia i recursos
    • Indústria 4.0 i tecnologies del futur
    • Indústria farmacèutica
    • Logística, e-commerce i distribució
    • Maquinària i béns d'equip
    • Matèries primeres i transformació del metall i altres materials
    • Moble i hàbitat
    • Paper, cartró i packaging
    • Química i plàstics
    • Salut i serveis sanitaris
    • Smart Cities
    • Tèxtil i moda
    • TIC i transformació digital
    • Turisme, cultura, oci, esports i restauració
    • Videojocs
    • Vins, caves i begudes
    • Accedeix a “Sectors”

    Imatge 1: Alimentació
    Imatge 2: Altres indústries del transport
    Imatge 3: Audiovisual

    Sectors

    Descobreix totes les tendències i oportunitats de negoci sector per sector. T'oferim anàlisis, serveis i activitats perquè les aprofitis per fer créixer la teva empresa.

    Accedeix a “Sectors”

  • Accedeix a “Activitats”
    • Accedeix a “Agenda”

      • Esmorzars d'ACCIÓ
      • Fires i congressos
      • Informació sobre ajuts i serveis
      • Jornades i conferències
      • Missions empresarials
      • Networking empresarial
      • Reunions amb experts
      • Workshops i formacions
      • Accedeix a “Agenda” . Obre en una nova finestra.

    • Accedeix a “Grans actes”

      • Beyond Catalonia
      • Accedeix a “ACCIÓ Startup Forum”

        • ACCIÓ Startup Forum 2024. Obre en una nova finestra.
        • ACCIÓ Startup Forum 2023
        • ACCIÓ Startup Forum 2022
        • ACCIÓ Startup Forum 2021
        • Fòrum d'Inversió 2020
        • Accedeix a “ACCIÓ Startup Forum”

      • Accedeix a “Exponential Day”

        • Exponential Day 2025. Obre en una nova finestra.
        • Exponential Day 2024
        • Exponential Day 2023
        • Exponential Day 2022
        • Exponential Day 2021
        • Exponential Day 2020
        • Accedeix a “Exponential Day”

      • ACCIÓ 'ON'. Fem avui l'empresa del demà
      • Accedeix a “Setmana de la Internacionalització”

        • Setmana de la Internacionalització 2023. Obre en una nova finestra.
        • Setmana de la Internacionalització 2022
        • Setmana de la Internacionalització 2021
        • Setmana de la Internacionalització 2020
        • Accedeix a “Setmana de la Internacionalització”

      • Accedeix a “Grans actes”

    • Accedeix a “Fires i congressos”

      • Advanced Factories
      • Alimentaria
      • Expoquimia
      • Health Revolution Congress: Innovació en salut digital
      • Integrated Systems Europe (ISE)
      • IoT Solutions World Congress
      • Mobile World Congress / 4YFN
      • Smart City Expo World Congress
      • Accedeix a “Fires i congressos”

    • Accedeix a “Cicles temàtics d’ACCIÓ i altres actes”

      • Cafè disruptiu
      • Accedeix a “Cluster Day”

        • Cluster Day 2024. Obre en una nova finestra.
        • Cluster Day 2023
        • Cluster Day 2022
        • Cluster Day 2021
        • Accedeix a “Cluster Day” . Obre en una nova finestra.

      • Exponential Open Days
      • Startup Talks
      • Superant barreres d’internacionalització
      • Accedeix a “Cicles temàtics d’ACCIÓ i altres actes”

    • Accedeix a “Activitats”

    Imatge 1: Agenda
    Imatge 2: Grans actes
    Imatge 3: Fires i congressos

    Activitats

    ACCIÓ organitza més 230 activitats anuals a Barcelona i a tot Catalunya. Descobreix les nostres activitats, els cicles temàtics i els grans esdeveniments

    Accedeix a “Activitats”

  • Accedeix a “ACCIÓ”
    • Accedeix a “L'Agència”

      • Coneix ACCIÓ
      • Missió, visió i valors
      • Visió estratègica
      • Projectes europeus, aliances i FEDER
      • Transparència
      • Accessibilitat
      • Protecció de dades
      • Estructura ètica
      • Accedeix a “L'Agència”

    • Accedeix a “Delegacions territorials”

      • Delegació d’ACCIÓ de l'Alt Penedès i el Garraf
      • Delegació d’ACCIÓ de l’Alt Pirineu i Aran
      • Delegació d’ACCIÓ de la Catalunya Central
      • Delegació d’ACCIÓ de Girona
      • Delegació d’ACCIÓ de Lleida
      • Delegació d’ACCIÓ de Tarragona
      • Delegació d’ACCIÓ de les Terres de l'Ebre
      • Delegació d’ACCIÓ de Madrid
      • Accedeix a “Delegacions territorials”

    • Accedeix a “Oficines Exteriors de Catalunya”

      • Oficina Exterior de Catalunya a Accra
      • Oficina Exterior de Catalunya a Amsterdam
      • Oficina Exterior de Catalunya a Austin
      • Oficina Exterior de Catalunya a Berlín
      • Oficina Exterior de Catalunya a Bogotà
      • Oficina Exterior de Catalunya a Bombai
      • Oficina Exterior de Catalunya a Brussel·les
      • Oficina Exterior de Catalunya a Buenos Aires
      • Oficina Exterior de Catalunya a Casablanca
      • Oficina Exterior de Catalunya a Copenhaguen
      • Oficina Exterior de Catalunya a Dubai
      • Oficina Exterior de Catalunya a Hong Kong - Xina
      • Oficina Exterior de Catalunya a Istanbul
      • Oficina Exterior de Catalunya a Johannesburg
      • Oficina Exterior de Catalunya a Lima
      • Oficina Exterior de Catalunya a Londres
      • Oficina Exterior de Catalunya a Ciutat de Mèxic
      • Oficina Exterior de Catalunya a Miami
      • Oficina Exterior de Catalunya a Milà
      • Oficina Exterior de Catalunya a Montreal
      • Oficina Exterior de Catalunya a Moscou
      • Oficina Exterior de Catalunya a Nairobi
      • Oficina Exterior de Catalunya a Nova York
      • Oficina Exterior de Catalunya a Panamà
      • Oficina Exterior de Catalunya a París
      • Oficina Exterior de Catalunya a Pequín
      • Oficina Exterior de Catalunya a Santiago de Xile
      • Oficina Exterior de Catalunya a São Paulo
      • Oficina Exterior de Catalunya a Seül
      • Oficina Exterior de Catalunya a Silicon Valley
      • Oficina Exterior de Catalunya a Singapur
      • Oficina Exterior de Catalunya a Stuttgart
      • Oficina Exterior de Catalunya a Sydney
      • Oficina Exterior de Catalunya a Tòquio
      • Oficina Exterior de Catalunya a Varsòvia
      • Oficina Exterior de Catalunya a Washington - Delegació davant Organismes Multilaterals
      • Oficina Exterior de Catalunya a Xangai
      • Oficina Exterior de Catalunya a Zagreb
      • Accedeix a “Oficines Exteriors de Catalunya”

    • Accedeix a “Sala de premsa i comunicació”

      • Butlletins
      • Cercador de premsa i actualitat
      • Punt d’inflexió, el pòdcast d’ACCIÓ
      • Xarxes socials
      • Accedeix a “Sala de premsa i comunicació”

    • Accedeix a “Processos d'acreditació”

      • Acreditació de persones assessores
      • Acreditació d'Agents de suport a la internacionalització
      • Acreditació de clústers
      • Acreditació de mentores i mentors de startups
      • Acreditació de xarxes d’inversors privats
      • Acreditació TECNIO
      • Cercador de persones acreditades d'ACCIÓ
      • Accedeix a “Processos d'acreditació”

    • Licitacions
    • Patrocinis i col·laboracions
    • Preguntes freqüents
    • Banc de coneixement
    • Butlletins
    • Contacte. Obre en una nova finestra.
    • Accedeix a “ACCIÓ”

    Imatge 1: L'Agència
    Imatge 2: Delegacions territorials
    Imatge 3: Sala de premsa i comunicació

    ACCIÓ

    ACCIÓ és l’Agència per a la competitivitat de l’empresa de la Generalitat de Catalunya, el referent públic per contribuir a la transformació de les empreses catalanes.

    Accedeix a “ACCIÓ”

  • Inici
  • Ajuts i serveis
  • Convocatòries d'ajuts
  • Convocatòries d’ajuts
  • Subvencions per a programes concertats de desenvolupament. Convocatòria 2022 - 2024
23030 - Subvencions per a programes concertats de desenvolupament. Convocatòria 2022-2024 Departament d'Unió Europea i Acció Exterior accio
  • Què has de saber?
  • Què és?
  • A qui va dirigit?
  • Terminis
  • Documentació
  • Requisits
  • Taxes

Passos a fer

  1. 1. Sol·licitar la subvenció
  2. 2. Aportar documentació, al·legar o desistir
  3. 3. Acceptar la proposta provisional de la subvenció i reformulació
  4. 4. Sol·licitar vista de l'expedient
  5. 5. Rebre la resposta de l'Administració
  6. 6. Rebre l’ajut
  7. 7. Presentar recurs
  8. 8. Presentar documentació d’actuacions de seguiment
  9. 9. Justificar la subvenció segons compte justificatiu amb aportació d’informe d’auditoria.
  • Anar a: Sol·licitar la subvenció
  • Anar a: Què és?
  • Anar a: A qui va dirigit?
  • Anar a: Terminis
  • Anar a: Documentació
  • Anar a: Requisits
  • Anar a: Taxes
  • Anar a: Passos a fer

Subvencions per a programes concertats de desenvolupament. Convocatòria 2022 - 2024

Sol·licitar la subvenció

QUI
Altres administracions | Empreses i professionals | Entitats
COM
Per Internet
QUAN
Fora de termini

Del 22/07/2022 al 14/09/2022

Per Internet Inicia
Saber-ne més

Subvencions per a programes concertats de desenvolupament. Convocatòria 2022 - 2024

Sol·licitar la subvenció

Per Internet Inicia
QUAN
Fora de termini

Del 22/07/2022 al 14/09/2022

QUI
COM
Altres administracions | Empreses i professionals | Entitats Per Internet

Necessites ajuda?

Subscripció als avisos informatius

Rebràs informació de novetats generals relacionades amb aquest tràmit com ara l’inici de terminis, canvis en els formularis, etc...

Afegir com a tràmit favorit a l'àrea privada

L'hi tindràs sempre disponible i pots triar si veure els avisos informatius allí o rebre'ls per correu.

Subscripció només amb un correu electrònic

Rebràs els avisos informatius al teu correu. Per gestionar les subscripcions, entra a la teva Àrea privada.

Normativa

  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya

    . Obre en una nova finestra.
  • Decret Legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya

    . Obre en una nova finestra.
  • Ordre VEH/79/2020, de 9 de juny, per la qual es modifica l'Ordre ECO/172/2015, de 3 de juny, sobre les formes de justificació de subvencions.

    . Obre en una nova finestra.
  • Acord del Govern pel qual s'aprova la Instrucció per a la unificació de criteris en la gestió general de les subvencions tramitades per l'Administració de la Generalitat i pels ens que conformen el seu sector públic

    . Obre en una nova finestra.
  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

    . Obre en una nova finestra.
  • Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

    . Obre en una nova finestra.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques

    . Obre en una nova finestra.
  • Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació

    . Obre en una nova finestra.
  • Decret 138/2008, de 8 de juliol, d'indemnitzacions per raó del servei

    . Obre en una nova finestra.
  • Acord GOV/85/2016, de 28 de juny, pel qual s'aprova la modificació del model tipus de bases reguladores aprovat per l'Acord GOV/110/2014, de 22 de juliol, pel qual s'aprova el model tipus de bases reguladores dels procediments per a la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva, tramitats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, i se n'aprova el text íntegre

    . Obre en una nova finestra.
  • RESOLUCIÓ EXI/1563/2021, de 19 de maig, per la qual s'aproven les bases reguladores generals del procediment per a la concessió de subvencions en l'àmbit de la cooperació al desenvolupament (DOGC núm. 8418 publicat el 26/05/2021)

    . Obre en una nova finestra.
  • RESOLUCIÓ XGO/2176/2022, de 8 de juliol, per la qual s'aproven les bases reguladores específiques del procediment per a la concessió de subvencions per a la realització de programes concertats de desenvolupament i d'educació per al desenvolupament.

    . Obre en una nova finestra. (DOGC  núm.  8707  publicat el 12/07/2022)
  • RESOLUCIÓ XGO/2299/2022, de 14 de juliol, per la qual s'obre la convocatòria de subvencions per a la realització de programes concertats de desenvolupament i d'educació per al desenvolupament per als exercicis 2022 a 2024 (ref. BDNS 639657).

    . Obre en una nova finestra. (DOGC  núm.  8714  publicat el 21/07/2022)

Què has de saber?

Què és?

L'objecte d'aquesta línia de subvencions és donar suport a programes concertats de desenvolupament impulsats per organitzacions no governamentals de desenvolupament (ONGDs) amb implantació a Catalunya i/o per universitats públiques catalanes i/o centres de recerca públics catalans adscrits a aquestes (entitats, en endavant) en iniciatives estratègiques de caràcter pluriennal.  Els programes s’han de desenvolupar en determinats països receptors d'ajut oficial al desenvolupament (AOD) a través de les entitats sòcies locals que integrin l'EGiBDH i han de respondre als objectius estratègics prioritzats en el Pla director en actuacions de desenvolupament que contribueixin a millorar la situació provocada per la pandèmia de la COVID-19.

Aquest tràmit només es pot fer per Internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.

S'ha publicat la Resolució de concessió de subvencions a programes concertats de desenvolupament i d'educació per al desenvolupament per a l'exercici 2022-2024.

Normativa aplicable

Organisme responsable

  • Departament d'Unió Europea i Acció Exterior
  • Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament
A qui va dirigit?
Empreses i professionals
Entitats
Altres administracions

Poden accedir a la condició de beneficiàries de les subvencions, a l'empara d’aquesta convocatòria, les entitats següents:

a) Les organitzacions no governamentals de desenvolupament (ONGD): associacions, fundacions o cooperatives sense ànim de lucre.

b) Les universitats públiques catalanes i centres de recerca públics catalans adscrits a aquestes.

c) Les agrupacions de persones jurídiques (dels apartats a) i/o b) sense personalitat jurídica diferenciada.

Terminis

El termini per presentar la sol·licitud de subvenció és del 22 de juliol al 14 de setembre, ambdós inclosos.

Documentació

La documentació a presentar juntament amb la sol·licitud de subvenció és l’establerta en la base general 10.1 i disponible a Tràmits gencat (tramits.gencat.cat). 

Bases generals: 10.1 A les sol·licituds, emplenades d'acord amb el model normalitzat, s'hi ha d'adjuntar la documentació que s'estableix a continuació i la que prevegin les bases específiques de cada convocatòria:

  1. Avantprograma narratiu (segons el model normalitzat).
  2. Pressupost complet de l’avantprograma (segons el model normalitzat).
  3. Matriu de planificació i cronograma (segons el model normalitzat).
  4. Si escau, quan l’avantprograma es realitzi amb agrupacions d'entitats, document d'identificació de les entitats agrupades (segons el model normalitzat). En el supòsit que no s'aporti, no es respecti el format i/o no estigui complet, es valorarà l’avantprograma com a presentat a títol individual.

Documents

Certificat d’execució de la subvenció atorgada

Matriu de seguiment i cronograma

Primer informe de seguiment narratiu

Segon informe de seguiment narratiu

Informe de seguiment econòmic

Dades dels projectes i programes subvencionats per l'Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament per valorar la contribució als plans interdepartamentals de la Generalitat de Catalunya

Memòria tècnica del projecte

Matriu de planificació i cronograma actualitzat

Memòria econòmica abreujada

Model de rebut

Acta de transferència i vinculació dels béns a la finalitat del projecte

Acreditació de valoritzacions

Liquidació de dietes i desplaçaments

Liquidació de dietes i desplaçaments col·lectius

Declaració de despeses d'amortitzacions

Declaració d'altres ajuts i subvencions sol·licitades o obtingudes per la mateix activitat subvencionada procedents d’altres departaments, administracions i entitats públiques o privades

Certificació respecte les despeses generades per titulars de drets i/o responsabilitats

Declaració responsable de devolució voluntària de la subvenció

Receipt form

Record of transfer and assignment of the goods to the aim of the project

Valuation acreditation

Payment of expenses and travels costs

Payment of collective expenses and travels costs

Certification concerning the expenses generated by rights and/or responsabilities holders

Responsible declaration to voluntarily return the subsidy

Modèle de reçu

Procès-verbal de cession et d’assignation des biens à la finalité du projet

Accréditation d’estimations

Liquidation d’indeminités et de frais de déplacement

Liquidation d’indeminités et de frais de déplacement collectifs

Attestation concernant les dépenses générées per les titulaires de droits et/ou de responsabilités

Déclaration responsable de remboursement volontaire de la subvention

Modelo de recibo

Ata de transferència e vinculação de bens para a finalidade do projeto

Acreditação de valorizações

Liquidação de diàries e despeses de deslocamentos

Liquidação de diàries e despeses de deslocamentos coletivos

Certificação quanto às despesas geradas pelos titulares de direitos e/ou responsabilidades

Declaração responsável de reembolso voluntário da subvenção

Requisits

1. Requisits de les entitats beneficiàries. 

No  esmenables:

Bases generals 3.1 Per obtenir la condició de beneficiàries de les subvencions, les entitats sol·licitants han de complir els requisits i les condicions generals que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; els establerts a l'apartat 4 de l'annex de l'Acord GOV/85/2016, de 28 de juny, de modificació de l'Acord GOV/110/2014, de 22 de juliol, pel qual s'aprova el model tipus de bases reguladores dels procediments per a la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva tramitats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, i se n'aprova el text íntegre, i que consten incorporades en l'imprès de sol·licitud, així com els que es prevegin a les bases específiques corresponents.

L'acreditació dels requisits es farà mitjançant declaracions responsables que s'incorporaran al formulari normalitzat, o bé d'ofici en els casos en què l'Administració disposi dels mitjans de comprovació.

Requisits de les entitats beneficiàries

A més dels requisits establerts en la base general 3, les entitats sol·licitants han d'acreditar els requisits següents:

Bases específiques 3.1 En el supòsit d’ONGD:

  1. Estar inscrita en el Registre d'organitzacions no governamentals per al desenvolupament que preveu la Llei 26/2001, de 31 de desembre, de cooperació al desenvolupament, gestionat per l'ACCD, o en el Registre d'organitzacions no governamentals de desenvolupament adscrit a l'Agència Espanyola de Cooperació Internacional al Desenvolupament (AECID). La inscripció en el Registre s'ha d'haver produït, com a molt tard, en la data de la publicació de la convocatòria corresponent al DOGC. L'ACCD comprovarà d'ofici la inscripció en el Registre d'ONGD i en el Registre de l'AECID.
  2. Complir acumulativament amb els requisits d'arrelament a Catalunya següents:
    1. Tenir seu social o delegació permanent a Catalunya inscrita en el registre oficial corresponent.
    2. Comptar amb base social (persones associades, voluntariat o assimilable) de l'ONGD a Catalunya: s'ha de poder acreditar un nombre mínim de vint-i-cinc (25) persones entre totes aquestes categories.
  3. L'entitat beneficiària ha d'executar el pressupost de la subvenció, i així ha de constar en el pressupost. En cas de presentació del projecte en agrupació, si a l'apartat corresponent del pressupost no consta l'import desglossat que executa cada entitat agrupada de la subvenció sol·licitada a l'ACCD, es considerarà incompliment del requisit i no serà considerat el projecte presentat en agrupació amb aquella entitat de la qual no consti que executa el pressupost de la subvenció. Si no consta que l'entitat líder executa part del pressupost, el projecte serà inadmès. En cas de discrepància entre la quantitat executada informada al document de sol·licitud i la quantitat executada que consta en el pressupost, prevaldrà aquesta última.

Bases específiques 3.2. En el supòsit d' universitats públiques catalanes i/o centres de recerca públics catalans adscrits a aquestes:

  1. No tenir afany de lucre.
  2. Tenir seu social o delegació amb establiment permanent en territori català.
  3. El centre de recerca públic català adscrit a una universitat pública catalana no ha de tenir personalitat jurídica diferenciada (NIF) de la universitat a la qual s’adscriu.
  4. L'entitat beneficiària ha d'executar el pressupost de la subvenció, i així ha de constar en el pressupost. En cas de presentació del projecte en agrupació, si a l'apartat corresponent del pressupost no consta l'import desglossat que executa cada entitat agrupada de la subvenció sol·licitada a l'ACCD, es considerarà incompliment del requisit i no es considerarà el projecte presentat en agrupació amb aquella entitat de la qual no consti que executa el pressupost de la subvenció. Si no consta que l'entitat líder executa part del pressupost, el projecte serà inadmès. En cas de discrepància entre la quantitat executada informada al document de sol·licitud i la quantitat executada que consta en el pressupost, prevaldrà aquesta última.

Bases específiques 3.3 L'incompliment i/o la manca de resposta en el formulari de qualsevol dels requisits establerts en aquesta base (3.1 i 3.2)  tenen la consideració de no esmenables i, per tant, comporten la inadmissió de la sol·licitud, prèvia resolució que així ho declari.

Les declaracions responsables estaran incloses en el formulari de sol·licitud de subvenció i seran les establertes en les bases generals 10.7 i 10.8, així com les següents:

Bases específiques 7.1 En relació amb les ONGD:

  1. Declaració responsable conforme l'entitat compta amb una base social (persones associades, voluntariat o assimilable) de l'ONGD a Catalunya amb un nombre mínim de 25 persones entre totes aquestes categories.
  2. Declaració responsable de complir amb les disposicions previstes a l'Estatut dels cooperants i, especialment, els drets previstos per als i les cooperants, segons es defineix a l'article 2 del Reial decret 519/2006, de 28 d'abril, pel qual es regula l'Estatut dels cooperants.
  3. Declaració responsable relativa a l'IVA que declara l'entitat beneficiària.
  4. Si escau, perquè hi ha persones de l'entitat que desenvolupen activitats que impliquen contacte habitual amb menors, no haver estat condemnades per sentència ferma per cap delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, i que, en cas que canviï alguna persona adscrita al projecte, l'entitat es compromet a fer la comprovació oportuna pel que fa al cas.
  5. Si escau, perquè la persona beneficiària està inclosa en l'àmbit subjectiu de l'article 96 bis del Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, cal acreditar haver tramès tota la informació que ha de contenir el Registre de subvencions i ajuts de Catalunya amb relació a les subvencions i els ajuts que hagi concedit.
  6. Complir el que estableixen els articles 33 i 36.4 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística, respecte dels centres laborals, i en les empreses que tinguin establiments oberts al públic a Catalunya, complir amb els requisits que estableixen els articles 32.1 i 32.3 de la Llei esmentada.

Bases específiques: 7.2 En relació amb les universitats públiques catalanes i centres de recerca públics catalans adscrits a aquestes:

  1. Declaració responsable de complir amb les disposicions previstes a l'Estatut dels cooperants i, especialment, els drets previstos per als i les cooperants, segons es defineix a l'article 2 del Reial decret 519/2006, de 28 d'abril, pel qual es regula l'Estatut dels cooperants.
  2. Declaració responsable relativa a l'IVA que declara l'entitat beneficiària.
  3. Si escau, perquè hi ha persones de l'entitat que desenvolupen activitats que impliquen contacte habitual amb menors, no haver estat condemnades per sentència ferma per cap delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, i que, en cas que canviï alguna persona adscrita al projecte, l'entitat es compromet a fer la comprovació oportuna pel que fa al cas.
  4. Si escau, perquè la persona beneficiària està inclosa en l'àmbit subjectiu de l'article 96 bis del Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, cal acreditar haver tramès tota la informació que ha de contenir el Registre de subvencions i ajuts de Catalunya amb relació a les subvencions i els ajuts que hagi concedit.

Bases generals: 10.7 L'imprès de sol·licitud inclourà declaracions responsables sobre els aspectes que es detallen a continuació, així com les establertes en les bases específiques corresponents, i que la persona sol·licitant (entitat principal i/o agrupada, si escau) ratifica mitjançant la signatura de la sol·licitud:

  1. No estar sotmesa a les causes que impedeixen adquirir la condició de persona beneficiària que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  2. En el cas de rebre aportacions d'altres administracions o entitats públiques o privades per a la mateixa finalitat, declaració fent constar la relació detallada amb l'entitat concedent i la quantitat sol·licitada i/o obtinguda, o bé declaració responsable que ni l'entitat ni cap òrgan que en depengui no han demanat o obtingut subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat de cap organisme de les administracions públiques ni de cap entitat privada.
  3. Si l'activitat objecte de la subvenció comporta l'ús d'elements susceptibles de generar drets d'autor, declaració conforme es compleix la normativa sobre propietat intel·lectual.
  4. En el cas que la suma de l'import sol·licitat per a totes les línies de subvencions sigui superior a 10.000 euros, les entitats sol·licitants hauran de declarar les retribucions dels seus òrgans de direcció o administració, d'acord amb el que estableix la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i el Decret 8/2021, de 9 de febrer, sobre la transparència i el dret d'accés a la informació pública. La declaració ha de ser de forma individual, amb indicació de cada càrrec directiu, i no de tot el personal directiu de manera global. Aquesta declaració responsable també s'ha de presentar en el cas que el personal directiu, o part d'aquest, no percebi cap retribució, indicant aquesta circumstància.
  5. Declaració que les persones sol·licitants de les subvencions s'adhereixen al codi ètic que figura com a annex 2 i com a annex a l'Acord GOV/85/2016, de 28 de juny, pel qual s'aprova la modificació del model tipus de bases reguladores dels procediments per a la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva tramitats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic (DOGC núm. 7152, de 30.6.2016) i al codi ètic dels actors de cooperació beneficiaris de les subvencions atorgades per l'ACCD, que figura a l'annex 3.
  6. No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries perquè hagin exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
  7. Declaració de compliment de les altres obligacions que estableixin les bases específiques en atenció a les entitats beneficiàries sol·licitants.

Bases generals: 10.8 A més, en el supòsit d'entitats que tinguin seu o delegació amb establiment permanent a Catalunya, l'imprès de sol·licitud inclourà les declaracions responsables següents:

  1. En el cas de centres amb 50 o més treballadors, que compleix amb la quota legal de reserva de llocs de treball en la plantilla de l'empresa prevista a l'article 42.1 del text refós de la Llei general de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, o amb les mesures alternatives de caràcter excepcional previstes pel Reial decret 364/2005, de 8 d'abril, i pel Decret 86/2015, de 2 de juny.
  2. En el cas de centres amb plantilla igual o superior a 25 persones, pel que fa a prevenció i detecció de casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe, que compleix la normativa aprovada per la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista, indicant els mitjans per prevenir i detectar casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe, i per intervenir-hi als seus centres de treball, d'acord amb els agents socials, de conformitat amb la Llei 5/2008, de 24 d'abril.
  3. Aplicar un pla d'igualtat d'acord amb allò que estableix l'article 45 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre homes i dones. Les entitats no obligades a disposar de pla d'igualtat han de disposar de mesures adreçades a evitar qualsevol tipus de discriminació laboral entre homes i dones.
  4. L'entitat ha d'estar legalment constituïda i inscrita en el Registre General de Dret i Entitats Jurídiques o en el registre genèric corresponent abans de la publicació de la convocatòria corresponent, i que la informació dipositada en el registre estigui actualitzada.
  5. En el cas de fundacions i associacions, haver adaptat els estatuts segons la disposició transitòria primera de la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques, i a la Llei 5/2011, del 19 de juliol, de modificació de l'anterior.
  6. En el cas de fundacions, haver complert el deure de presentar els comptes anuals davant del Protectorat, d'acord amb l'article 336.3 del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, aprovat per la Llei 4/2008, de 24 d'abril.

Bases generals: 10.9 La inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi la sol·licitud de subvenció deixen sense efecte aquest tràmit, des del moment en què es coneguin i prèvia audiència a la persona interessada, i, en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació de la subvenció si es coneixen amb posterioritat a la concessió.

2. Requisits de projecte:

Bases específiques: 4.1 Cal que els projectes objecte de subvenció:

  1. Compleixin, com a mínim, una de les prioritats establertes en els set objectius estratègics de desenvolupament, sota l’EGiBDH, establerts al Pla director.
  2. Es portin a terme en algun o alguns dels països prioritaris següents: Bolívia, Colòmbia, Equador, Gàmbia, Guatemala, Marroc, Moçambic, Nicaragua, Palestina, Sàhara Occidental (població sahrauí), El Salvador, Senegal, Tunísia i el Kurdistan.
    També es podran presentar avantprogrames a la Regió Mesoamericana (Guatemala, Hondures, El Salvador, Nicaragua i Chiapas (Mèxic)), sempre i quan incloguin algun dels països prioritaris esmentats en el paràgraf anterior.

  3. Es realitzin mitjançant una (1) o més entitats sòcies locals amb seu social o delegació permanent als països o territoris on es desenvolupi l’avantprograma, ja sigui institucional o una entitat sense ànim de lucre. S'exceptuarà el requisit conforme l’entitat sòcia local ha de pertànyer als països o territoris on es desenvolupi l’avantprograma en aquells casos de països en què hi ha prohibició de llibertat d'associació o altres limitacions substantives dels drets fonamentals que obliguin les entitats a impulsar les actuacions fora dels països en què té lloc la problemàtica. També s'exceptuarà en el supòsit de xarxes d'entitats en què la seu social no coincideix amb el país en el qual es desenvolupa l’avantprograma, tot i que sí que s'han de complir els requisits que alguna de les entitats de la xarxa tingui seu o delegació permanent al país o països en què s'implementa el programa i que l'entitat participi en l'execució. En el supòsit de xarxes d’entitats s’exceptuarà el requisit que alguna de les entitats de la xarxa tingui seu o delegació permanent al país o països en què s’implementa l’avantprograma en aquells casos de països en què hi ha prohibició de llibertat d'associació o altres limitacions substantives dels drets fonamentals que obliguin les entitats a impulsar les actuacions fora dels països en què té lloc la problemàtica.
  4. Tinguin la durada prevista en la base especifica 5.1 de l’annex 1. En cas de discrepància entre la durada de l’avantprograma indicada a la sol·licitud de subvenció i en el cronograma, prevaldrà la durada establerta en el cronograma.

    Bases específiques: 5. Període d'execució, de justificació i compatibilitat de les subvencions

    5.1 El període d'execució de les actuacions subvencionables és d’un mínim de vint-i-quatre (24) mesos fins a un màxim de trenta-sis (36) mesos. Les subvencions es poden atorgar tant a programes que s'iniciïn durant l'any en què s'obri convocatòria i que no estiguin acabats en la data de presentació de la sol·licitud de subvenció, com als que estiguin pendents d'iniciar-se en la data de publicar-se la convocatòria corresponent. En aquest últim cas, els programes s'han d'iniciar, com a màxim, dins del termini del primer trimestre de l'any següent al de la publicació de la convocatòria.

  5. La quantia sol·licitada de subvencionar a l'ACCD per avantprograma presentat, a títol individual, ha d’estar compresa entre un mínim de quatre-cents mil (400.000) euros i un màxim de cinc-cents mil (500.000) euros.

    En el cas d’agrupació, l’import ha d’estar comprés entre un mínim de quatre-cents mil (400.000) euros i un màxim de nou-cents mil (900.000) euros.

    La quantia sol·licitada estarà dividida en tres trams, un primer tram relatiu al 55% de la quantia sol·licitada, un segon tram relatiu al 40%, i un tercer tram relatiu al 5%.

    En cas de discrepància entre la quantia indicada en la sol·licitud de subvenció i la quantia indicada en el formulari del pressupost, prevaldrà la declarada en el formulari del pressupost. Tota informació econòmica que es presenti, tant en la informació narrativa com en la pressupostària, s’ha d’arrodonir sense decimals. En el cas que l’entitat no faci l’arrodoniment, l’ACCD comptabilitzarà els dos decimals a partir de 0’5 inclòs, com una (1) unitat per sobre de la indicada, la qual cosa pot ser causa d’inadmissió si no se segueixen els topalls màxims i mínims establerts en les bases o en la corresponent convocatòria.

Bases específiques: 5. Període d'execució, de justificació i compatibilitat de les subvencions

5.1 El període d'execució de les actuacions subvencionables és d’un mínim de 10 mesos fins a un màxim de 18 mesos. Les subvencions es poden atorgar tant a projectes que s'iniciïn durant l'any en què s'obri convocatòria i que no estiguin acabats en la data de presentació de la sol·licitud de subvenció, com als que estiguin pendents d'iniciar-se en la data de publicar-se la convocatòria corresponent. En aquest últim cas, els projectes s'han d'iniciar, com a màxim, dins del termini del primer trimestre de l'any següent al de la publicació de la convocatòria.

Bases específiques: 4.2 L'incompliment i/o manca de resposta en el formulari de qualsevol dels requisits establerts en la base específica 4.1 tenen la consideració de no esmenables i, per tant, comporten la inadmissió de la sol·licitud, prèvia resolució, que així ho declari.

Taxes
No hi ha taxes associades a aquest tràmit

Passos a fer

  1. 1

    Primer pas

    Sol·licitar la subvenció

    Terminis
    Del 22/07/2022 al 14/09/2022

    Per Internet

    Formulari de sol·licitud

    Inicia . Ves a Formulari de sol·licitud

    La sol·licitud de la subvenció l’heu de presentar mitjançant el formulari electrònic de sol·licitud i la següent documentació: 

    • Avantprograma narratiu
    • Pressupost complet de l'avantprograma desglossat per partides i activitats
    • Matriu de planificació i cronograma 
    • Documenta d’identificació de les entitats agrupades
  2. 2

    Segon pas

    Aportar documentació, al·legar o desistir

    Per Internet

    Formulari d'aportació de documentació

    Inicia . Ves a Formulari d'aportació de documentació

    Per aportar documentació, fer al·legacions o desistir de la subvenció, heu de  presentar el formulari electrònic d’aportació de documentació i caldrà que annexeu la resta de documentació que considereu pertinent.

     

  3. 3

    Tercer pas

    Acceptar la proposta provisional de la subvenció i reformulació

    Terminis
    Del 28/11/2022 al 13/12/2022

    Per Internet

    Formulari d'aportació de documentació

    Inicia . Ves a Formulari d'aportació de documentació

    Reformulació de l’avantprograma: programa narratiu.

    Pressupost reformulat del projecte  desglossat per partides i per activitats.

    Matriu de planificació i el cronograma.

    Imprès  de  sol·licitud  de  transferència  bancària.

     

    Bases específiques11.2 La proposta de resolució provisional requerirà, de la documentació següent, la que escaigui per a cada entitat proposada com a beneficiària. La documentació s’aportarà en el termini vint (20) dies hàbils a comptar de l’endemà de la publicació de la proposta a l’e-tauler.

    1. La reformulació de l’avantprograma: programa narratiu, pressupost complet del programa, Matriu de Planificació i cronograma. Tots els documents cal que es presentin amb el model normalitzat i disponibles a Tràmits gencat (tramits.gencat.cat).
    2. Imprès de sol·licitud de transferència bancària a nom del programa, signat i segellat per l'entitat bancària, que estarà disponible a Tràmits gencat (tramits.gencat.cat). No es requereix d’aquest imprès quan les dades bancàries siguin les mateixes que en convocatòries anteriors, no hagin sofert variacions i així s’indiqui en l’apartat del formulari de validesa de dades anteriors.
    3. Si escau, i quan la signatura electrònica no sigui de la persona representant de l'entitat o bé quan la signatura electrònica identifiqui només la persona física signant, cal aportar documentació acreditativa conforme la persona signant té poders suficients per actuar en nom de la persona jurídica representada.
    4. Si escau, còpia simple de la inscripció de la seu o delegació a Catalunya de l'entitat en el registre oficial competent. Només cal presentar aquest document quan l'entitat estigui inscrita en un registre oficial diferent al Registre d'entitats jurídiques de la Direcció General de Dret i Entitats Jurídiques del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya o en el Registre general de cooperatives del departament competent en matèria de treball.

    Durant aquesta fase, l'òrgan instructor ha de comprovar d'ofici les dades i el compliment dels requisits següents que, en cas de no poder-ho comprovar, també els requerirà , a través de la resolució provisional:

    1. En el cas de fundacions catalanes, l'obligació de complir el deure de presentació dels comptes anuals davant el Protectorat.
    2. En el cas de fundacions i associacions catalanes, que hagin adaptat els seus estatuts d'acord amb el règim transitori previst per la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya.

    No cal aportar els documents indicats en aquest apartat en el cas que l’entitat els hagi presentat anteriorment a qualsevol òrgan de l'Administració de la Generalitat, sempre que no hagin transcorregut més de cinc (5) anys des de la presentació i els documents no hagin experimentat cap modificació. En el supòsit que s'hagin presentat, cal indicar clarament la data i l'òrgan o dependència on van ser presentats i el procediment a què feien referència en l’apartat corresponent del formulari de sol·licitud.

    L'òrgan instructor pot demanar a les entitats sol·licitants que aportin la documentació complementària que considerin necessària per a acreditar les dades que figuren a la sol·licitud.

    Bases específiques 11.3 La reformulació de l’avantprograma té la consideració jurídica d’acceptació de la subvenció un cop l’ACCD l’aprovi, juntament amb la documentació requerida en la resolució provisional. Per tant, l’avantprograma s’ha de treballar de manera concertada amb l'ACCD i ha de permetre ajustar, de comú acord, l'avantprograma a les prioritats definides en les bases i a les possibilitats d'implicació de l'ACCD.
    La reformulació de l’avantprograma es treballarà mitjançant un formulari normalitzat i té per finalitat definir els termes concrets d'execució, seguiment i avaluació del programa a fi de recollir la formulació definitiva dels programes subvencionats. També es preveuran les característiques tècniques de les actuacions i l'acompanyament que en farà l'ACCD a fi d'optimitzar l'impacte del programa. Així mateix, es preveurà el contingut mínim de l'avaluació, les comissions de seguiment del programa i les peculiaritats de difusió i comunicació del programa. S'inclou dins de la reformulació del programa la possibilitat de convidar a altres agents de cooperació a participar en les actuacions subvencionades.
    En tot cas, la reformulació de l’avantprograma respectarà l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, i en especial els criteris de valoració aplicats a l’avantprograma. En cap cas la reformulació no pot comportar una modificació substancial de l’avantprograma en els termes regulats en la base 18.
    Així mateix, cap reformulació de l’avantprograma no podrà establir estipulacions que contradiguin allò establert en aquestes bases i en la normativa aplicable en matèria de subvencions, i es regiran pel principi de transparència i igualtat de condicions entre les entitats beneficiàries.

  4. 4

    Quart pas

    Sol·licitar vista de l'expedient

    Per Internet

    Formulari d'aportació de documentació

    Inicia . Ves a Formulari d'aportació de documentació

    La sol·licitud de vista de l’expedient l’heu de  presentar mitjançant el formulari electrònic d’aportació de documentació i la següent documentació:

    • Document amb les dades identificatives de l’expedient al que es vol accedir
  5. 5

    Cinquè pas

    Rebre la resposta de l'Administració

    D’acord amb la base general 16 de la Resolució EXI/1563/2021, de 19 de maig, per la qual s'aproven les bases reguladores generals del procediment per a la concessió de subvencions en l'àmbit de la [...]

    D’acord amb la base general 16 de la Resolució EXI/1563/2021, de 19 de maig, per la qual s'aproven les bases reguladores generals del procediment per a la concessió de subvencions en l'àmbit de la cooperació al desenvolupament  (DOGC Núm. 8418 - 26.5.2021), la convocatòria indicarà les persones responsables d'instruir i de resoldre el procediment d'atorgament de les subvencions. La resolució, en els procediments de concurrència competitiva, es fonamentarà ordinàriament en els informes de la comissió de valoració. Quan no se segueixi el sentit de l'informe de la comissió de valoració, ha de motivar-se'n la discrepància. La resolució es notificarà a les persones interessades mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat (tauler.gencat.cat) en un termini màxim de sis (6) mesos a comptar de la data de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. D'acord amb el que estableix l'article 54.2 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, un cop transcorregut aquest termini de sis (6) mesos sense que s'hagi dictat i notificat resolució expressa, les entitats interessades poden entendre desestimades les seves sol·licituds per silenci administratiu.

    D’acord amb la base 11.7 annex 1/ de la Resolució XGO/.../2022, per la qual s'aproven les bases reguladores específiques del procediment per a la concessió de subvencions a projectes de desenvolupament i d'educació per al desenvolupament, l'òrgan instructor formula la proposta de resolució definitiva de concessió de les subvencions a la vista, en tots els casos, de la proposta de resolució provisional, de la documentació presentada per les entitats proposades com a beneficiàries, de les acceptacions d'aquestes, de les al·legacions presentades i de les comprovacions d'ofici que corresponguin a l'òrgan instructor. La proposta de resolució definitiva s'eleva a l'òrgan resolutori. Quan l'òrgan que fa la proposta no segueixi l’establert per aquesta base ha de motivar-ne la discrepància.

  6. 6

    Sisè pas

    Rebre l’ajut

    D’acord amb el que estableix la base 16.2 de la Resolució XGO/.../ 2022, per la qual s'aproven les bases reguladores específiques del procediment per a la concessió de subvencions a projectes de [...]

    D’acord amb el que estableix la base 16.2 de la Resolució XGO/.../ 2022, per la qual s'aproven les bases reguladores específiques del procediment per a la concessió de subvencions a projectes de desenvolupament i d'educació per al desenvolupament,  el pagament de les subvencions consistirà en un primer pagament en concepte de bestreta del 90% de la subvenció, que es tramitarà a partir de la concessió de la subvenció. La bestreta es tramitarà a càrrec de l'exercici pressupostari en què s'obri la convocatòria i es podrà tramitar de manera fraccionada.

    Les entitats beneficiàries, per rebre l'import de les subvencions, han d'estar al corrent de les obligacions amb l'Administració tributària i la Seguretat Social en el moment en què l'ACCD realitzi les comprovacions corresponents amb l'Administració tributària i la Tresoreria General de la Seguretat Social, així com no tenir deutes de cap mena amb la Generalitat de Catalunya ni subvencions pendents de justificar a l'ACCD dins dels terminis autoritzats. Els deutes de les obligacions amb la Generalitat, l'Administració tributària i la Seguretat Social que estiguin legalment ajornats es considera que compleixen el requisit d'estar al corrent de les obligacions. No caldrà aportar els certificats acreditatius en el cas de l'autorització de l'entitat beneficiària mitjançant la signatura de la sol·licitud de subvenció.

    Bases específiques: 16.3 El segon pagament, del 10% restant, es tramitarà quan l'ACCD aprovi l'informe final justificatiu de la subvenció, d'acord amb allò que estableix la base corresponent. Aquest segon pagament es tramitarà a càrrec de l'exercici pressupostari en què s’efectuï el pagament i es podrà tramitar de manera fraccionada.

    Bases específiques: 16.4 La subvenció es paga mitjançant transferència bancària al compte corrent indicat amb aquesta finalitat i que ha de ser de titularitat de l'entitat beneficiària.

  7. 7

    Setè pas

    Presentar recurs

    Per Internet

    Formulari electrònic d’aportació de documentació

    Inicia . Ves a Formulari electrònic d’aportació de documentació

    Per presentar un recurs a la subvenció, heu de  presentar el formulari electrònic d’aportació de documentació i caldrà que annexeu la resta de documentació que considereu pertinent.

  8. 8

    Vuitè pas

    Presentar documentació d’actuacions de seguiment

    Per Internet

    Formulari electrònic d’aportació de documentació

    Inicia . Ves a Formulari electrònic d’aportació de documentació

    La presentació de la documentació de les actuacions de seguiment l’heu de  presentar mitjançant el formulari electrònic d’aportació de documentació i la documentació següent:

    • Matriu de seguiment i cronograma
    • Primer informe de seguiment narratiu
    • Segon informe de seguiment narratiu
    • Informe de seguiment econòmic

    Dades dels projectes i programes subvencionats per l'Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament per valorar la contribució als plans interdepartamentals de la Generalitat de Catalunya

  9. 9

    Pas 9

    Justificar la subvenció segons compte justificatiu amb aportació d’informe d’auditoria.

    Per Internet

    Formulari d'aportació de documentació

    Inicia . Ves a Formulari d'aportació de documentació

    La presentació de la documentació de justificació segons la modalitat compte justificatiu amb aportació d’informe d’auditor, l’heu de  presentar mitjançant el formulari electrònic d’aportació de documentació  i la següent documentació:

    • Memòria tècnica del projecte
    • Matriu de planificació i cronograma actualitzat
    • Memòria econòmica abreujada

    La documentació prevista en la base  específica 20.2 de l’annex 1 de la Resolució XGO/.../2022, per la qual s'aproven les bases reguladores específiques del procediment per a la concessió de subvencions a projectes de desenvolupament i d'educació per al desenvolupament.

Data d'actualització 23.12.2021
Loading...

No saps per on començar?

Vols saber quins ajuts i serveis poden encaixar millor amb la teva empresa?

Explica’ns què busques i t’ajudarem a trobar-ho

Segueix les xarxes socials d’ACCIÓ

  • Icona de Twitter
  • Icona de Facebook
  • Icona de LinkedIn
  • Icona de Youtube
ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Canal ètic
  • Mapa web
  • Política de cookies
  • Preguntes freqüents