S'ha iniciat el procés per cobrir una vacant temporal de Consultor/a d'Anàlisi i Detecció d'Oportunitats Sectorials a l’equip d’Intel·ligència de Mercat de la Secretaria Executiva.
Missió: Elaborar informes sectorials d’ús intern i extern, amb l’objectiu de posar-los a disposició de les diferents unitats d’ACCIÓ i Oficines Exteriors, per tal de donar-los suport en la presa de decisions i ajudar-los a assolir els seus objectius. Així mateix, aquests informes sectorials es fan públics perquè puguin accedir-hi les empreses catalanes, amb l’objectiu de fomentar la seva competitivitat i la connexió a escala internacional.
Dependència: Líder d’Equip d’Anàlisi i Detecció d’Oportunitats Sectorials.
Tasques principals a realitzar
- Elaborar informes sectorials mitjançant el mapatge del teixit productiu de Catalunya i la identificació dels avantatges competitius en innovació, internacionalització i inversió estrangera.
- Aportar informació i dades que permetin descriure les oportunitats de negoci i les tendències del sector, així com reforçar els argumentaris per a les àrees d'ACCIÓ.
- Contribuir al disseny i actualització dels Mapes Globals d'Oportunitats i de les prioritzacions de països i sectors, que donen suport tant a l’estratègia d’internacionalització, inversions i innovació com a la presa de decisions de la Direcció i l'orientació de les activitats d'ACCIÓ.
- Actualitzar la documentació corporativa d’ACCIÓ (Why Catalonia)
- Seguiment de les companies on the move. Anàlisi de les “investor signals” de la base de dades FDI Markets per tal de seleccionar i detectar potencials inversions estrangeres a Catalunya (alertes de premsa). Aquesta informació ens permet avançar-nos a les inversions i contactar els inversors estrangers des de la xarxa d’oficines exteriors d’ACCIÓ.
- Col·laboració en l’elaboració dels updates estratègics de clústers.
- Presentacions públiques dels informes sectorials o altres informes elaborats.
- Elaborar informació ad hoc per donar resposta a peticions i demandes de les diferents unitats d’ACCIÓ, assegurant-ne la qualitat i disponibilitat de les dades.
- Elaboració de documents estratègics transversals, que impliquen la coordinació amb diferents equips de la Secretaria executiva.
- Donar instruccions i orientació als becaris o nouvinguts de l’àrea.
Requisits imprescindibles
- Titulació universitària o experiència equivalent preferentment en l'àmbit de les ciències socials.
- Coneixement oral i escrit de la llengua catalana: Certificat de suficiència, nivell C de la Direcció General de Política Lingüística o equivalent.
- Castellà C1.
- Anglès B2.
- Experiència laboral mínima de 2 anys.
- Experiència laboral mínima d’un any en tasques d'anàlisi sectorial i/o estudis de mercat. A tal efecte, només es consideraran els perfils que hagin executat tasques d'elaboració d'informes econòmics, recerca i anàlisi d'informació sectorial i/o econòmica i mapatge empresarial.
- Habilitats en presentacions en públic.
Es valorarà molt favorablement
- Formació complementària com ara MBA o altres màsters en anàlisi i desenvolupament econòmic.
- Experiència en l'ús d'eines d’automatització de dades (web scraping, IA, Python,etc.).
* La persona que ocupi aquesta plaça tindrà un contracte de substitució per excedència de durada indeterminada.
Les persones interessades, que compleixin els requisits de participació, han d’emplenar el formulari de sol·licitud.
Un cop emplenat el formulari, i abans d’enviar-lo, hi hauran d’annexar el currículum personal i una carta de motivació.
La persona escollida per cobrir la plaça haurà de presentar a l’àrea de Talent i Persones, abans de la seva contractació, els originals de les certificacions acreditatives de les titulacions i formacions esmentades al currículum.
Informació sobre el procés i/o resultat: talentipersones.accio@gencat.cat indicant la referència de la vacant: ref. 2025/60.
Tens tota la documentació?
Nota: No s’acceptaran candidatures que no estiguin vinculades a una vacant concreta.
En el cas que vostè es presenti a una vacant, l’informem que L’AGÈNCIA PER A LA COMPETITIVITAT DE L’EMPRESA, ACCIÓ, és l’entitat responsable del tractament de les dades contingudes en el seu CV i facilitades per vostè a ACCIÓ amb la finalitat de valorar i gestionar la seva candidatura per a treballar a ACCIÓ, així com l’aplicació, a petició seva, de les mesures precontractuals entre vostè i ACCIÓ. També l’informem que vostè podrà exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, limitació, portabilitat i oposició enviant una comunicació a través de l’adreça postal a Passeig de gràcia, 129, CP 08008 de Barcelona, o bé enviant un correu electrònic a dades.accio@gencat.cat.
Per a més informació sobre el tractament de les seves dades, pot consultar el següent document (document .PDF).