La sessió, organitzada per la Secretaria General de l’Esport i l’Agència per a la Competitivitat de l’Empresa (ACCIÓ), ha debatut al voltant de les noves oportunitats que el màrqueting ofereix a les empreses i entitats esportives per augmentar la seva competitivitat i impulsar el sector
La sala d'actes del Consell Català de l'Esport, a Esplugues de Llobregat, ha acollit avui una interessant sessió informativa, organitzada per la Secretaria General de l’Esport i l’Agència per a la Competitivitat de l’Empresa (ACCIÓ), que ha debatut al voltant de les noves oportunitats que el màrqueting ofereix a les empreses i entitats esportives per augmentar la seva competitivitat i impulsar el sector. 190 persones han omplert l’auditori per conèixer les aportacions d’experts en aquest àmbit.
L’activitat, emmarcada en el desenvolupament del Pla d'Impuls de les Indústries Culturals i basades en l'Experiència promogut per la Direcció General d’Indústria a través d’ACCIÓ, ha ofert un anàlisi de les iniciatives claus del màrqueting en l’àmbit de l’esport amb l’objectiu que les empreses i entitats del sector puguin adaptar noves tècniques i aplicar coneixements d’aquesta matèria en el seu dia a dia per tal d’augmentar la competitivitat.
En la seva intervenció, el secretari general de l’Esport, Ivan Tibau, ha defensat el “pes específic a nivell estructural i econòmic” d’un sistema esportiu català que “ha patit menys la crisi que la resta de l’economia catalana” i que gaudeix d’un “nivell de participació d'activitat física i esportiva saludable important, amb uns resultats en l’àmbit econòmic sobre el PIB català de gran impacte”, al qual la Generalitat dóna suport a partir de polítiques esportives concertades amb entitats i administracions.
Ivan Tibau ha exposat també que la Secretaria General de l’Esport participa activament en el citat Pla d'Impuls amb l’objectiu de detectar i desenvolupar les estratègies que reforcin la competitivitat de les indústries de l’àmbit de l’esport, relacionant-les amb les indústries de la cultura i el turisme, i ha detallat alguns dels indicadors que descriuen el potencial de l’esport català.
L’estudi del pes econòmic de l’esport situa el pes del VAB del sector esportiu sobre el conjunt de l’economia catalana en un 1,17%; l’associacionisme esportiu aglutina més de 17.000 entitats esportives; hi ha 3.000 empreses i indústries de l'esport, que facturen entre 1.800 i 2.000 milions d’euros, situant-lo amb un pes econòmic del 46,6%; es detecten 91.000 persones ocupades en el sector, i la pràctica d'activitat fisicoesportiva saludable entre 15 i 69 anys a Catalunya és del 68,6% de la població, cosa que situa Catalunya al capdavant dels països desenvolupats, molt per sobre de la mitjana europea.
Per la seva banda, el director general d'Indústria, Antoni Maria Grau, ha explicat que la nova estratègia industrial del Govern identifica diversos àmbits dins el Pla d'Impuls de les Indústries Culturals i basades en l'Experiència, on es troba l’esport “pel seu volum, activitats, persones involucrades i nombre d’usuaris”, amb la voluntat “d’estructurar millor les activitats amb orientació industrial i oferir fórmules que millorin la seva competitivitat”.
A continuació, ha intervingut Albert Lorente, coordinador de les Indústries Culturals i basades en l’Experiència d’ACCIÓ, que ha detallat el contingut del Pla d’impuls d’aquest sector, i David Serrahima, director general d’Octagon a Espanya, que ha fet una explicació teòrica sobre iniciatives de màrqueting esportiu que poden ajudar les empreses a adaptar-se a la realitat, establir una millor relació amb els seus clients, optimitzar el seu model de negoci i aconseguir que l’experiència dels usuaris sigui més enriquidora. “Hem incorporat al màrqueting esportiu conceptes com l’entreteniment, la passió i el fet de crear i viure experiències per part dels aficionats per adaptar-nos a la nova realitat. Abans només veníem patrocini, ara tenim una actuació més transversal”, ha dit.
Finalment, la jornada s’ha tancat amb la intervenció de Jaume Alemany, director de màrqueting de l’empresa catalana DAMM, que ha detallat el cas d’èxit de la firma, que des de fa anys aposta per una estratègia de màrqueting dins del sector de l’esport. “En els patrocinis d'imatge, ens interessa que estiguem identificats amb els valors d'aquella entitat", ha declarat.
El sector esportiu català descobreix les noves oportunitats del màrqueting per augmentar la competitivitat de les empreses