L'empresa catalana Allergychef llença la primera plataforma de reserva de restaurants per a celíacs i al·lèrgics
- L’startup amb seu a Barcelona presenta aquesta proposta i ofereix continguts de formació pels restaurants interessats en oferir aquest servei.
- Allergychef és una de les startups que participa al programa Empenta, organitzat per ACCIÓ, Catalunya Emprèn i ESADECREAPOLIS.
- L’empresa catalana preveu establir-se a Madrid aquest estiu i fer el salt a l’exterior de cara al 2017.
L’empresa catalana Allergychef ha llençat la primera plataforma de reserva online de restaurants per a celíacs, al·lèrgics i per a persones amb intolerància alimentària. Una proposta que comença a la ciutat de Barcelona i que ofereix també continguts de formació juntament amb l’SCAIC (Societat Catalana d’Al·lèrgia i Immunologia de Catalunya) als restaurants interessats en oferir aquests serveis de restauració als clients que pateixen d’intolerància alimentaria.
Allergychef és una de les 20 startups seleccionades per a la V edició del programa Empenta, organitzat per ACCIÓ, Catalunya Emprèn i ESADECREAPOLIS. Es tracta d’un programa de 5 mesos de duració que impulsa el creixement de les startups que es troben en fases inicials.
La plataforma de reserves online va sortir al mercat el febrer del 2014 i actualment ja compten amb més de 81 restaurants visibles i 17 restaurants formats. “El projecte va néixer arran d’una necessitat personal de la cofundadora d’Allergychef que també pateix d’al·lèrgies alimentàries i després de viure als EUA, on existeix una plataforma semblant, vam voler traslladar-ho aquí a Barcelona”, explica Alfons Costas, CEO d’Allergychef.
“Tenim restaurants de tot tipus de cuina que ofereixen els seus serveis a milers de clients cada dia i hem tingut una gran acollida per part del sector restauració, ja que tenim molta demanda de restaurants que volen accedir als continguts de formació”, afegeix el CEO d’Allergychef.
“El Pla Empenta ens ha proporcionat molta ajuda, especialment amb el tema del management per part del mentor”, comenta Costas.
Aquesta formació es fa amb col·laboració amb l’SCAIC i els restaurants hi poden accedir de la plataforma online o acudir presencialment a aquestes sessions que s’organitzen.
L’empresa catalana preveu establir-se a Madrid el pròxim mes de setembre. “La idea és establir-nos a altres ciutats del territori i d’Europa, ja que aquest projecte neix amb una voluntat de ser global i per això posarem tots els esforços possibles perquè el 2017 aconseguim internacionalitzar-nos”, confessa Costas.
Entre els seus objectius d’aquest 2016, a més de l’expansió del negoci a altres zones, destaca créixer un 20% mensualment.
ACCIÓ és l’agència pública per a la competitivitat de l’empresa catalana de la Generalitat de Catalunya. Impulsa la millora del teixit empresarial català a través del binomi internacionalització-innovació, posant a disposició de l’empresa 36 Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya que donen cobertura a més de 90 mercats. A més, assessora les empreses catalanes perquè aconsegueixin finançament, les ajuda a créixer mitjançant programes de capacitació i les orienta en matèria de clústers. També és responsable, a través de l’àrea Catalonia Trade & Investment, d’atreure inversions estrangeres a Catalunya.
L'empresa catalana Allergychef llença la primera plataforma de reserva de restaurants per a celíacs i al·lèrgics