Es tracta de dos tastos de vins organitzats en el marc del programa Catalan Wines USA d’ACCIÓ, destinat a impulsar la comercialització dels vins i caves catalans als Estats Units a través d’assessorament i accions de promoció
- Es tracta de dos tastos de vins organitzats en el marc del programa Catalan Wines USA d’ACCIÓ, destinat a impulsar la comercialització dels vins i caves catalans als Estats Units a través d’assessorament i accions de promoció.
- 70 professionals, entre importadors, distribuïdors, sommeliers i restauradors, han participat a l’acte d’aquest dimarts a Miami, i està prevista l’assistència de 120 professionals més a l’acte de demà a Los Angeles.
- El programa Catalan Wines USA d’ACCIÓ ja ha celebrat 24 actes de promoció als Estats Units des de 2010, amb un balanç de 59 cellers introduïts davant més de 5.000 professionals i amb un 72% dels cellers que han aconseguir tancar acords de distribució.
13 cellers de la DO Montsant promocionen aquesta setmana els seus vins als Estats Units amb l’objectiu d’introduir-se o ampliar la seva presència comercial al país a través de dos actes de promoció dels seus productes a Miami (Florida) i Los Angeles (Califòrnia). Es tracta de tastos organitzats en el marc del programa Catalan Wines USA d’ACCIÓ, que permetran que els cellers catalans d’aquesta DO presentin els seus vins a 200 importadors, distribuïdors, sommeliers i restauradors americans.
El primer tast de vins ha tingut lloc aquest dimarts a Miami (Florida), en un acte de promoció que ha comptat amb la participació de 70 professionals. La jornada s’ha celebrat al The Coral Gables Country Club de Miami i ha començat amb un seminari a càrrec de Lucas Payá, ex-sommelier del restaurant El Bulli, seguit amb un tast de les 40 referències dels 13 cellers participants a l’acte acompanyada d’un menú a base de tapes. Demà dijous tindrà lloc el segon acte de promoció a Los Angeles, en què els cellers catalans es presentaran davant els més de 120 professionals inscrits del sector del vi de Califòrnia a l’acte al Mondrian Hotel de West Hollywood, que seguirà el mateix format que l’esdeveniment de dimarts a Miami.
Segons la presidenta de la DO Montsant, Pilar Just, els actes de promoció del programa Catalan Wines USA són “una bona oportunitat per als cellers que volen posicionar els seus productes o ampliar la seva presència al mercat nord-americà”. En aquest sentit, ha mostrat la seva intenció de seguir endavant amb l’estratègia d’internacionalització: “Ho seguirem als Estats Units, amb la col·laboració d’ACCIÓ, i en d’altres mercats que considerem estratègics com Alemanya, Suïssa i el Japó”.
Els cellers participants en aquests actes de promoció a Miami i Los Angeles són Celler de Capçanes, Celler Comunica, Celler Cooperatiu Cornudella de Montsant, Celler Malondro, Celler Masroig, Celler Ronadelles, Celler Vendrell-Rived, Cellers Sant Rafel, Cellers Unió, Cingles Blaus, Deva Montsant, Mas de l’Abundància i Vins de Mas Sersal – Estones de Vins.
24 actes de promoció als Estats Units des de 2010
Amb els esdeveniments de Miami i Los Angeles, el programa Catalan Wines USA ja haurà celebrat 24 tastos de vins en territori nord-americà des de 2010, que hauran servit per promocionar 59 cellers catalans davant més de 5.000 professionals nord-americans del sector.
El balanç fins ara és que un 72% dels cellers que han promocionat els seus vins a través del programa impulsat des de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Miami han aconseguit tancar acords de distribució. Els pròxims actes previstos són a Nova York aquest mes de maig, Seattle la tardor d’enguany, i a Houston i Chicago l’any vinent.
Estats Units és el primer importador mundial de vins, i també és el primer mercat per volum d’exportació de vins de la DO Montsant, que ja exporta el 40% de la seva producció. En el cas dels Estats Units, els cellers d’aquesta DO hi ha exportat una mitjana d’unes 700.000 ampolles anuals en el període 2012-2016.
13 cellers de la DO Montsant promocionen els seus vins a Miami i Los Angeles davant 200 professionals americans