L’empresa emergent de l’àmbit de la salut, que ha comptat amb el suport d’ACCIÓ per introduir-se als Estats Units, va fundar-se l’any 2011 a Barcelona i actualment compta amb 14 treballadors
- L’empresa emergent de l’àmbit de la salut, que ha comptat amb el suport d’ACCIÓ per introduir-se als Estats Units, va fundar-se l’any 2011 a Barcelona i actualment compta amb 14 treballadors.
- A través d’una aplicació creada per l’startup, un usuari que té símptomes d’una malaltia pot explicar com se sent amb les seves pròpies paraules per rebre una estimació de quina malaltia pot tenir i una primera recomanació de la millor acció a prendre.
- Mediktor, que compta amb més de 600.000 usuaris a tot el món, és una de les 8 startups catalanes que ha participat a través d’un estand d’ACCIÓ aquesta setmana a la 8a edició de la fira Health 2.0 Europe.
L’startup catalana Mediktor, especialitzada en l’àmbit de la salut, ha obert a Nova York la seva primera oficina exterior amb l’objectiu d’introduir-se al mercat nord-americà. L’empresa emergent catalana, que ha comptat amb el suport d’ACCIÓ per introduir-se als Estats Units, ha desenvolupat una aplicació que, a través de la intel·ligència artificial i el machine learning, permet que una persona amb símptomes de patir una malaltia expliqui com se sent amb les seves pròpies paraules per rebre una estimació de quina malaltia pot tenir i una primera recomanació de la millor acció a prendre.
Fundada per un metge l’any 2011 a Barcelona, actualment compta amb un equip de 14 treballadors. Ara, tot i que el desenvolupament tècnic es continuarà fent a Barcelona, des de Nova York l’startup durà a terme tot el desenvolupament de negoci als Estats Units en tots els àmbits, com aspectes comercials, legals i regulatoris. Segons Cristian Pascual, cofundador de Mediktor, els Estats Units són un mercat “que valora molt que hi siguis i coneguis bé les singularitats del seu sistema sanitari”, fet que “fa que sigui imprescindible el contacte directe amb l’ecosistema de clients i partners”. Per l’altre cofundador de l’empresa, Oscar García-Esquirol, “el mercat més gran, modern i de referència de salut a nivell internacional són els Estats Units”.
De fet, un dels factors claus de l’entrada de Mediktor als Estats Units ha estat la participació a través d’ACCIÓ al congrés Disrupt San Francisco el passat mes de setembre. “És un lloc excel·lent per tenir una primera impressió de l’acceptació del teu producte al mercat americà” assegura García-Esquirol. “La informació que vam recollir ens va servir per adaptar el nostre missatge comercial i agafar confiança en les nostres possibilitats, fins al punt de decidir fer el pas i atacar-lo activament des de dins”, explica.
L’aplicació de l’startup catalana va dirigida a companyies d’assegurances i hospitals, i actualment més de 600.000 usuaris de 196 països ja la utilitzen. Fins ara ja ha realitzat 1,5 milions d’avaluacions, és a dir, qüestionaris i recomanacions personalitzades a persones de tot el món. D’aquesta manera, la intel·ligència artificial de l’aplicació adquireix nous coneixements amb cada interacció. A més l’usuari pot compartir la informació amb un metge a través d’un missatge de text, tot i que tal i com assegura Mediktor, “no oferim un diagnòstic perquè no hi ha una visita física: l’aplicació no substitueix una visita mèdica”.
Aquesta setmana l’empresa emergent catalana ha participat a través d’un estand d’ACCIÓ al congrés Health 2.0 Europe al recinte de Fira de Barcelona a Montjuïc, que ha reunit més de 600 empreses, inversors i startups de tot el món especialitzades en l’àmbit de l’emprenedoria sanitària. A banda de Mediktor, l’estand d’ACCIÓ també ha comptat amb la presència de PlayBenefit, Sense4Care, IOMED, Made of Genes, Mind the Byte, Neuroelectrics i B-Wom. L’objectiu ha estat presentar els seus projectes davant la comunitat empresarial del sector de la salut per fer networking, conèixer nous clients, socis i inversors.
L'startup catalana Mediktor obre a Nova York la seva primera oficina a l'exterior