ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

L’empresa TRG Bestnets exporta a la Xina més de 400.000 productes de cura del calçat durant el 2021 a través de la venda en línia

La companyia bagenca, fabricant i propietària de la marca TRG the One, ha quadruplicat les vendes al país asiàtic durant els darrers quatre anys amb un model que ara comença a reproduir a l’Índia.

L’empresa TRG Bestnets exporta a la Xina més de 400.000 productes de cura del calçat durant el 2021 a través de la venda en línia
  • Per expandir-se la Xina i l’Índia, TRG Bestnets ha comptat amb el suport d’ACCIÓ a través de les Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions a Pequín i Bombai.
  • TRG Bestnets, empresa familiar amb més de 80 anys d’història i una quinzena de treballadors, concentra un 95% de les seves vendes a l’exportació.

L’empresa catalana TRG Bestnets ha exportat a la Xina, durant l’any 2021, més de 400.000 cremes i productes per a la cura del calçat i el manteniment de la pell. El fabricant ha multiplicat per quatre les vendes al gegant asiàtic en tan sols quatre anys, on hi opera exclusivament a través dels canals digitals, essent la marca estrangera número u del seu sector a la plataforma TMall, la mes important del país.

Per assolir aquesta expansió al mercat xinès, TRG Bestnets ha comptat amb el suport d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa, del Departament d’Empresa i Treball- a través de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions a Pequín.

TRG Bestnets ha trobat en el canal online una via per expandir la seva presència en mercats estratègics on ja hi era present a més petita escala. L’empresa, a través de la marca TRG the One, ofereix tota mena de productes com cremes, netejadors, greixos o impermeabilitzants per a la cura del calçat i el manteniment de productes de pell, tant per a professionals com per a particulars.

Segons el Lead Project Manager de TRG Bestnets, Badreix Tarragó, “la Xina és un mercat molt interessant per extensió i potencial”. Badreix Tarragó, que representa la quarta generació familiar al capdavant de l’empresa, ressalta l’aposta pels canals digitals atès que “a la Xina o la majoria de mercats asiàtics una marca europea ho té molt difícil per ser competidora d’una marca local per preu i distribució”.

En aquest sentit, afegeix, “sí que és més assequible el canal online, que va directe a una gran quantitat de consumidors que prioritzen el producte europeu per davant del local, sovint perquè n’esperen una major qualitat”. A més, en el seu cas indica que “al mercat asiàtic se’ns valora molt el fet de ser una empresa familiar de tradició quasi centenària i propera a Barcelona".

La consolidació de TRG Bestnets al mercat xinès ha animat l’empresa a reproduir aquest model de negoci a l’Índia, projecte pel qual compta amb el suport d’ACCIÓ a través de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions a Bombai. En aquest sentit, TRG Bestnets ja ha arribat a un acord amb dues empreses locals: una per a la importació i distribució dels seus productes; i l’altra per al posicionament de la seva marca a les principals plataformes de venda online locals i internacionals rellevants en aquest país. La companyia espera assolir a l’Índia en els propers cinc anys unes vendes que representin almenys un 80% de l’actual facturació a la Xina.

Tant per a l’expansió a la Xina com per als acords assolits a l’Índia, Badreix Tarragó destaca la importància de comptar amb les Oficines Exteriors d’ACCIÓ. “Vam començar sols a la Xina i era molt lent. Amb el suport de l’oficina de Pequín vam fer un gir de 180 graus. I a l’Índia passa exactament igual. Per a una empresa familiar petita del Bages, tenir ACCIÓ en els mercats on vols créixer internacionalment és clau, sobretot en mercats tan diferents com els asiàtics”.

TRG Bestnets, fundada el 2009, és hereva de la tradició familiar iniciada el 1940 pel besavi de l’actual generació al capdavant de l’empresa, que durant més de 80 anys i sota diferents noms, s’ha consolidat com a referent en el sector dels productes per a la cura del calçat a escala global. Ubicada a la comarca del Bages i amb una quinzena de treballadors, TRG Bestnets concentra un 95% de les seves vendes a l’exportació.

L’empresa, a través de la marca TRG the One, ofereix tota mena de productes com cremes, netejadors, greixos o impermeabilitzants per a la cura del calçat i el manteniment de productes de pell

Serveis relacionats

Xarxa d'Oficines Exteriors

40 oficines repartides arreu del món amb un abast de més de 100 mercats

International eTrade

Aprofita els canals digitals per vendre al món