L’enginyeria crearà 30 llocs de treball a Sant Boi de Llobregat amb l’obertura d’una planta d’assemblatge de 3.000m2 amb l’objectiu de portar la tecnologia al mercat a partir del 2023
- Per aquest projecte d’R+D, EVARM ha comptat amb un ajut de 200.000 euros d’ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball.
El secretari d’Empresa i Competitivitat, Albert Castellanos i Maduell, ha participat aquest dimecres en la presentació del primer prototip de vehicle que funciona amb hidrogen verd desenvolupat a Catalunya per l’enginyeria catalana EVARM. L’empresa preveu crear enguany 30 nous llocs de treball amb l’obertura d’una planta d’assemblatge de 3.000m2 a Sant Boi de Llobregat destinada a aquesta nova línia de negoci. A l’acte també hi han participat l’alcaldessa de Sant Boi de Llobregat, Lluïsa Moret i Sabidó, i el CEO d’EVARM, Xavier Ribas i Olaya.
Per aquest projecte d’R+D EVARM ha comptat amb un ajut de 200.000 euros d’ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball, en el marc del programa Nuclis d’R+D Empresarials.
Durant la seva intervenció, el secretari d’Empresa i Competitivitat ha assegurat que "l’activitat empresarial d’EVARM ens marca el que ha de ser la transformació del model productiu i, en concret, del sector de la mobilitat i l'automoció". Castellanos ha destacat de l'empresa "l'empenta, l'enginy, la valentia i la capacitat d’assumir riscos en un sector tant canviant" de l'empresa i el fet que "és un projecte d'innovació que crearà llocs de treball altament qualificats a Sant Boi de Llobregat, amb l'objectiu de portar aquesta tecnologia al mercat". El secretari d'Empresa i Competitivitat també ha apuntat la importància dels ajuts Nuclis d'R+D d'ACCIÓ, "un instrument especialment útil en temps de transformació del conjunt de la indústria i que facilita la incorporació de noves tecnologies, el procés de digitalització i que la indústria sigui totalment sostenible, i que en aquest cas ha facilitat la col·laboració amb un agent tecnològic internacional”.
Per la seva banda, el CEO d’EVARM, Xavier Ribas i Olaya, ha explicat que la tecnologia que ha desenvolupat l’empresa “és una solució innovadora perquè és més fàcil de portar al món real que altres alternatives i està més propera al mercat”. “Amb el procés d’R+D i la construcció del prototip hem demostrat que és una tecnologia eficient i que es tracta d’una solució per a tothom”, ha destacat.
En concret, l’empresa ha adaptat la línia motriu del vehicle -el sistema de propulsió, el motor, el sistema de gestió de l’hidrogen, entre d’altres- i ha incorporat el sistema d’emmagatzematge d’hidrogen. Una part d’aquesta estructura es fabricarà a les instal·lacions de l’empresa a Sant Boi de Llobregat i altres components s’integraran d’altres proveïdors.
L’enginyeria va començar el procés d’R+D l’any 2019. L’objectiu és portar-lo al mercat a partir del 2023 i escalar-ho a vehicles industrials. D’aquesta manera, qualsevol vehicle de combustió podria adaptar-se per funcionar amb hidrogen verd, segons l’empresa. EVARM, que actualment compta amb una vintena de treballadors -majoritàriament enginyers i tècnics-, ja adapta actualment vehicles de combustió perquè puguin funcionar amb biometà.
L’enginyeria va començar el procés d’R+D l’any 2019 i l’objectiu és portar-lo a mercat a partir del 2023 i escalar-ho a vehicles industrials