ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Importadors i distribuïdors nord-americans tasten els vins de 12 cellers catalans en unes jornades organitzades per ACCIÓ

Els tastos, organitzats a Los Angeles i Nashville per l’Oficina Exterior d’ACCIÓ a Miami en el marc del programa Catalan Wines USA, són les primeres jornades que tornen a un format presencial després de la pandèmia.

Importadors i distribuïdors nord-americans tasten els vins de 12 cellers catalans en unes jornades organitzades per ACCIÓ

12 cellers catalans han presentat alguns dels seus vins i caves a importadors i distribuïdors nord-americans, en dues jornades de tastos en el marc del programa Catalan Wines USA, amb l’objectiu de fomentar els acords comercials. L’esdeveniment, organitzat per l’Oficina Exterior d’ACCIÓ a Miami, ha consistit en dos dies de tastos i masterclasses a les ciutats de Los Angeles (Califòrnia) i Nashville (Tennessee).

Els cellers que han participat en aquestes jornades són: Agustí Torelló Mata, Albet i Noya, Alsina & Sardá, Casa Mariol, Castell d'Or, Clos Montblanc, Covides, Domenio Wines, La Vinyeta, Mas Llunes, Monestir del Tallat i Vins Claramunt.

Els Estats Units, juntament amb Alemanya, són un dels principals importadors de vins i caves de Catalunya, és per això que després de la cancel·lació temporal a causa de l’esclat de la pandèmia, el programa Catalan Wines USA ha tornat a activar els actes en format presencial. A més, aquestes jornades han facilitat els acords comercials i les relacions entre els cellers i 20 importadors i distribuïdors nord-americans.

Per la gerent de l’àrea d’exportacions de Covides, Anna Vázquez, el Catalan Wines USAva més enllà de tastar vins”, atès que gràcies al seu format intensiu, “la divisió en petits grups amb importadors i distribuïdors permet dedicar el temps necessari a cadascun d’ells”. Al seu torn, la directora de vendes de Casa Mariol, Marta Vaquer, ha explicat com el programa els “ajuda a entendre millor el mercat dels Estats Units, a saber on focalitzar la producció i a expandir-se”.

Pel que fa als importadors i distribuïdors dels Estats Units, Kirk Kurkjian, membre de la família de la Corporació LAC Products, ha destacat com “aquest esdeveniment permet veure moltes coses en un període de temps molt curt, tret que ho fa molt eficient”. A més, ha afegit que “tots els assistents estiguin correlacionats i vinguin del mateix lloc és molt positiu”. Alhora, el president i CEO d’Hillside Wines, Bruno Laclotte, ha expressat que “hem d’educar el públic de Los Angeles sobre aquests nous tipus de vins i és molt positiu aprendre’n tanta informació tan ràpidament. Ens ajuda a captar informació essencial que se’ns podria passar de llarg”.

Catalan Wines USA

Des del 2010, el programa Catalan Wines USA ha organitzat més de 33 esdeveniments professionals de tast de vi i cava a diferents ciutats dels Estats Units. Al llarg d’aquests anys, més de 75 cellers catalans amb 10 denominacions d’origen diferents han participat en les sessions i molts d’ells han repetit a diferents localitzacions. Aquestes jornades han permès que el 50% dels cellers que han participat en alguna d’elles hagin tancat acords comercials amb importadors i distribuïdors dels Estats Units.

Pel que fa al 2022, la Oficina Exterior d’ACCIÓ a Miami i la Oficina Exterior d’ACCIÓ a Ciutat de Mèxic estan planificant dos esdeveniments més que tindran lloc a principis del mes d’octubre a Dallas (Texas) i, per primera vegada, a Ciutat de Mèxic.