L’empresa ja compta amb el 15% de quota de mercat a la capital francesa, on ha esdevingut el segon operador més utilitzat pels usuaris
- Per al projecte d’implantació a França, Cooltra ha comptat amb el suport d’ACCIÓ per mitjà de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions a París.
- La companyia disposa a la capital francesa de 50 treballadors, 2.000 motos i uns 1.000 metres quadrats de terreny entre el magatzem i les oficines.
L’empresa catalana Cooltra ha assolit els 50.000 usuaris de motos elèctriques compartides en el seu primer any de presència a París. Després de desembarcar-hi el juny de 2021, la companyia s’ha consolidat com el segon operador més utilitzat a la capital francesa, on ja representa el 15% de la quota de mercat.
Per al projecte d’implantació a França, Cooltra ha comptat amb el suport d’ACCIÓ, l’agència per la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball, per mitjà de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a París.
Cooltra ha consolidat d’aquesta manera la seva implantació a França, on disposa actualment de 2.000 motos elèctriques i compta amb una nau de 1.064 metres quadrats entre magatzem i oficines. De fet, la ràpida introducció de l’empresa a París s’ha traduït en la contractació de 50 persones, que operen amb el suport de la vuitantena present a la seu central de Barcelona.
Segons la B2C Success Manager de Cooltra a França, Laura Gulias, “preveiem un creixement encara més important i sostingut a París els pròxims mesos, on esperem ocupar el 30% de la quota de mercat abans d’acabar el 2022”. Així mateix, destaca la importància d’assentar-se a “una ciutat que és una icona europea, que ens posiciona internacionalment i on podem visualitzar les dinàmiques de futur del sector”.
La presència a la capital francesa també ha servit a la marca per arribar a un públic diferent al més habitual en la resta de ciutats on opera. “A París estem aconseguint captar un públic més sènior, major de 45 anys”, apunta Gulias. En aquest sentit, la dirigent de Cooltra també destaca l’alt percentatge de dones que fan servir les seves motos a París. “Un 41% dels usuaris són dones, força superior al 30% de Barcelona i al de la resta de ciutats on som presents”.
En paral·lel a la seva activitat comercial, Cooltra també col·labora a París amb l’associació Prévention Routière per tal de sensibilitzar els usuaris sobre els riscos de la circulació sobre dues rodes. Concretament, l’empresa ofereix la participació en cursos de conducció i seguretat viària per tal de reduir els riscos i difondre les bones pràctiques a sobre de la moto elèctrica.
D’altra banda, Cooltra també s’ha implicat a la capital francesa en la difusió i conscienciació sobre la mobilitat elèctrica i compartida, col·laborant amb el Forfait Mobilités Durables, una iniciativa per tal que les empreses ofereixin als seus treballadors un determinat import per consumir en mobilitat sostenible en els desplaçaments de casa a la feina. “Volem estendre la idea que el nostre model és sostenible no només perquè és elèctric, sinó també perquè és compartit”, diu Gulias. “La gran majoria del trànsit el provoquen vehicles que cerquen aparcament i, després, passen la major part de la seva vida útil aturats”, contraposa la dirigent de Cooltra a França.
En aquest sentit, la companyia assegura que en tan sols un any a la capital francesa ja ha provocat un estalvi de 105 tones de CO2, equivalent a la plantació de 1.750 arbres, i de més de 80.000 hores de soroll gràcies al fet d’operar amb vehicles elèctrics. Un impacte “positiu per a la ciutat” i que anima la companyia a impulsar “el B2G, business to governments, per ajudar les administracions de les grans ciutats a establir models de mobilitat sostenible”, segons Laura Gulias.
Nascuda l’any 2006 a Barcelona, el grup Cooltra compta amb uns 400 treballadors i ja disposa de més de 9.500 motos elèctriques repartides per set ciutats europees: Barcelona, París, Madrid, València, Lisboa, Roma i Milà. En total, la marca disposa de més d’1,8 milions d’usuaris entre particulars, empreses i administracions públiques.
En tan sols un any a la capital francesa ja ha provocat un estalvi de 105 tones de CO2, equivalent a la plantació de 1.750 arbres, i de més de 80.000 hores de soroll