Segons dades d’ACCIÓ, fetes públiques en el marc de la Setmana de la Internacionalització, són més de 300 les empreses que venen els seus productes i serveis a l’estranger des de les comarques de l’Alt Pirineu i l’Aran
- Les exportacions amb origen a l’Alt Pirineu i l’Aran es dirigeixen principalment als mercats d’Andorra, França, Alemanya, Bèlgica i Itàlia.
- Per sectors, els més exportadors són el de l’alimentació, l’electrònica i material elèctric i els esports.
El nombre d’empreses exportadores a la vegueria de l’Alt Pirineu i l’Aran ha crescut un 19% respecte el 2019, l’últim any abans de l’afectació per la pandèmia de la covid-19. Concretament, les comarques que conformen la vegueria de l’Alt Pirineu i l’Aran (l’Alta Ribagorça, l’Alt Urgell, la Cerdanya, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà i la Vall d’Aran) compten amb 304 empreses que venen els seus productes i serveis a l’estranger. Són dades d’ACCIÓ, l’agència per la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball.
Les empreses de l’Alt Pirineu i l’Aran al món
Pel delegat territorial d’ACCIÓ a l’Alt Pirineu i l’Aran, David Torrelles, aquestes xifres “posen de manifest el creixent interès de les empreses de l’Alt Pirineu i l’Aran per cercar nous mercats i ser més competitives per mitjà de l’impuls que ofereixen la innovació i els canals digitals”.
L’impacte de la pandèmia no ha estat un obstacle per al creixement del nombre d’empreses internacionalitzades. En aquest sentit, les exportacions amb origen a la vegueria de l’Alt Pirineu i l’Aran es dirigeixen principalment a mercats com el d’Andorra, França, Alemanya, Bèlgica i Itàlia.
Pel que fa als sectors amb més presència internacional, lideren les exportacions el de l’alimentació, l’electrònica i el material elèctric, els esports, la logística de mercaderies i les infraestructures i construcció.
La Setmana de la Internacionalització d’ACCIÓ és el principal acte que se celebra anualment a Catalunya per promoure la internacionalització del teixit empresarial català. Es tracta d’un acte fortament consolidat -aquest 2022 se celebra la 29a edició- i que enguany s’ha convertit també en el punt de trobada entre tots els agents público-privats del país que donen suport a l’empresa catalana en els seus processos d’expansió a l’estranger. L’objectiu és sumar esforços entre la Generalitat, mitjançant ACCIÓ, les associacions, cambres i entitats catalanes per enfortir el suport a l’empresa en els seus processos de sortida a l’exterior.
La Setmana de la Internacionalització va començar dilluns i s’allargarà fins divendres a Barcelona i arreu del territori