La companyia suma més de 80 anys d’experiència en la cura del cuir i del calçat, i ara ha ampliat la seva oferta a les activitats esportives i de muntanya, amb fórmules basades en nous ingredients respectuosos amb el medi ambient
- El projecte ha comptat amb el suport d’ACCIÓ (Departament d’Empresa i Treball), per mitjà de 60.000 euros de la línia d’ajuts de creixement i canvi estratègic
L’empresa catalana Tarrago Brands, especialitzada en la cura i manteniment del cuir i del calçat, ha llançat una nova línia de productes sostenibles i centrats en una nova àrea de negoci: el manteniment i cuidat de teixits tècnics per a activitats esportives i de muntanya. En una primera fase, la companyia ha començat a comercialitzar la nova cartera de productes en canals en línia, amb l’objectiu de traslladar-la també a les botigues físiques de Catalunya, Espanya i dels mercats internacionals on estan presents.
Per aquest projecte, Tarragó Brands ha comptat amb el suport d’ACCIÓ -l’agència per la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball-, per mitjà d’un ajut de 60.000 euros de la línia d’ajuts de creixement i canvi estratègic, destinada a empreses que estan treballant un nou pla de negoci o en la implementació de les accions definides en el pla previ.
Amb més de 80 anys d’experiència en la cura del cuir i del calçat, la companyia va identificar una oportunitat de negoci en les noves tendències de sostenibilitat que exigeixen tant els seus consumidors com la regulació del sector. Per això van decidir centrar-se en la conceptualització de noves fórmules que els permetin treballar encara més amb ingredients naturals que garanteixin les mateixes característiques que d’altres que empraven fins al moment, com els anomenats perfluoroalquilades i polifluoroalquilades (PFAS), els olis minerals o gasos inflamables derivats del petroli.
Segons el CEO de Tarrago Brands, Sergio Barangé: “Som molt conscients dels efectes nocius de certs productes químics en el medi ambient i la salut humana. Per això, en la nova gamma outdoor, evitem l’ús de perfluoroalquilades i polifluoroalquilades (PFAS) en les nostres fórmules, perquè són substàncies químiques artificials que no es descomponen de manera natural, cosa que significa que s’acumulen als ecosistemes amb el temps”. “Estem innovant contínuament per desenvolupar alternatives ecològiques que ofereixin un rendiment igual o millor que les formulacions tradicionals. El nostre equip d’investigació i desenvolupament se centra en crear productes que aprofitin el poder dels ingredients naturals, oferint resultats efectius mentre minimitzem l’impacte ambiental”, destaca.
Així, aquesta nova línia, anomenada Tarrago Outdoor Care, és més sostenible, a partir de l’ús d’ingredients naturals com ara l’oli de coco, la mantega de karité, la cera d’arròs o l’oli de macadàmia, entre d’altres. També l’embalatge d’aquests productes és respectuós, a partir de plàstic reciclat i cartró certificat FSC.
Actualment, Tarrago Brands ja ha llançat al mercat 14 productes d’aquesta nova gamma i espera ampliar els canals de distribució a botigues especialitzades en esports de muntanya o grans distribuïdors en els propers mesos.
Fundada el 1940, Tarrago Brands s’especialitza en els productes per a la cura i manteniment del cuir i del calçat, tant dirigits al gran públic com als professionals. Compten amb els seus propis equips d’R+D i formulació, així com de producció. Estan presents en més de 80 països i exporten el 70% de les seves vendes totals.
Fundada el 1940, Tarrago Brands s’especialitza en els productes per a la cura i manteniment del cuir i del calçat