ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Empreses catalanes del sector ‘agritech’ mantenen 170 reunions comercials amb 46 importadors de l’Amèrica Llatina i de l’Àfrica

Les trobades virtuals han tingut lloc aquesta setmana en la quarta edició de la missió inversa 'agritech' -organitzada per ACCIÓ- amb l’objectiu d’impulsar les exportacions del sector de les tecnologies agrícoles

01/10/2021 01:00
Empreses catalanes del sector ‘agritech’ mantenen 170 reunions comercials amb 46 importadors de l’Amèrica Llatina i de l’Àfrica
  • A la missió, que s’ha fet coincidir amb la celebració de la Fira de Sant Miquel a Lleida, han participat 24 empreses catalanes i 46 importadors de Kenya, Etiòpia, Ghana, Costa Rica, Perú, Xile, Sud Àfrica, Turquia, Marroc i la República Dominicana

Un total de 24 empreses catalanes del sector de les tecnologies agrícoles o agritech han mantingut aquesta setmana més de 170 reunions de negoci virtuals amb 46 d’importadors provinents de 10 països com Kenya, Etiòpia, Ghana, Costa Rica, Perú, Xile, Sud Àfrica, Turquia, Marroc i República Dominicana. Es tracta de la quarta edició de la missió inversa, la segona en format virtual, organitzada per ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del departament d’Empresa i Treball-, que pretén donar visibilitat internacional i impulsar les exportacions del sector de les tecnologies agrícoles.

La missió, organitzada en col·laboració amb el Clúster de Medis de producció Agrícola de Catalunya (FEMAC), s’ha fet coincidir amb la celebració de la Fira de Sant Miquel a Lleida amb l’objectiu d’obrir noves línies de negoci i fomentar les exportacions a aquests països. Les empreses participants, provinents de tot Catalunya, es dediquen principalment a la maquinària agrícola, al desenvolupament de noves llavors i fertilitzants, a l’ ús de diversos sistemes de regadiu o la introducció de solucions d’IoT en l’àmbit de l’agricultura, entre d’ altres.

Així, les companyies catalanes han pogut presentar els seus productes o serveis  als importadors de l’Amèrica Llatina i de l’Àfrica seleccionats a través de les Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions d’ACCIÓ ubicades en aquestes zones. Prèviament a les trobades, les empreses havien participat en diverses jornades de formació per detectar oportunitats de negoci concretes a aquests països i adaptar les seves estratègies de negociació. Un cop acabada la missió virtual, ACCIÓ farà un seguiment durant 3 mesos dels contactes comercials realitzats.

Les companyies han pogut presentar els seus productes o serveis  als importadors de l’Amèrica Llatina i de l’Àfrica seleccionats a través de les Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions d’ACCIÓ ubicades en aquestes zones