Articles i altres publicacions
Aquest document analitza la transformació del web 2.0 cap al web 3.0 i presagia algunes de les innovacions tecnològiques que comportarà el canvi. Descriu els models de negoci que generarà el web 3.0. Identifica diferents oportunitats empresarials en la xarxa del futur.
![Del web 2.0 al 3.0: noves oportunitats empresarials en la xarxa del futur](/.content/bancconeixement/imatges/ACCIO-articles-del-banc-del-coneixement.jpg)
Del web 2.0 al 3.0: noves oportunitats empresarials en la xarxa del futur
Afirma que el futur web 3.0 permetrà als usuaris accedir al coneixement, evolucionar-lo, comparar-lo i utilitzar-lo a una escala sense precedents i de tal manera que milloraran les experiències a la xarxa.
Per tal d’aconseguir-ho, es desenvoluparan diferents tipus d’aplicacions com els web-tops (plataformes que engloben molts sistemes operatius connectats en la Xarxa) o els mash-ups (dues fonts d’informació o més combinades per esdevenir una nova font de dades).
També creu que es fomentarà la mobilitat del contingut (content-aware mobility), la composició i personalització dinàmica de serveis, i les arquitectures semàntiques orientades cap al servei (agrupació distributiva i heterogènia de hardware i software pot intercanviar informació per satisfer un objectiu empresarial).
Identifica oportunitats de negoci per a les noves tecnologies en sectors com l’educatiu (e-learnig, llibres digitals), l’energètic (control remot de sensors) o el de la salut (vigilància biològica integrada, historial electrònic de pacients). També n’identifica en camps com el de la publicitat i l’entreteniment, el dels serveis financers, el del transport i la logística, etc. Així mateix, n’hi ha en el sector públic.