Articles i altres publicacions
La diferenciació aporta competitivitat, més productivitat i avantatges comparatius, sobretot en entorns en què hi ha molts agents importants. Jordi Valls, president de l'Autoritat Portuària de Barcelona, aprofundeix en aquest tema. L'article forma part del monogràfic Paradigmes núm. 5. 'Economia de la identitat: diferenciació i marca de país'.

Identitat, localització, logística: Handled in Catalonia?
La diferenciació aporta competitivitat, més productivitat i avantatges comparatius, sobretot en entorns en què hi ha molts agents importants, i en aquells àmbits, com és el cas de la logística, en els quals volem guanyar quota de mercat i convertir-nos en un dels majors operadors a nivell global. No obstant això, aquest és un sector en el qual la diferenciació és relativament més difícil que en altres, i en el qual la potència en general té a veure amb la capacitat de gestionar volums enormes de mercaderies de manera àgil i eficient, i no tant amb una identitat específica que el consumidor sovint no reconeix. En tot cas, per a assolir una bona diferenciació cal associar la nostra activitat amb certs valors o trets distintius, però possiblement cal mantenir-los en l’àmbit de la diferenciació econòmica, i, per tant, que aquests vagin lligats a la imatge col·lectiva d’un país o territori concret no té per què ser especialment efectiu.