Articles i altres publicacions
Líbia ha iniciat la seva transició després de la Revolució i conflicte armat de 2011 i està mirant cap al futur i a la seva reconstrucció. El país té necessitats importants en tecnologia, maquinària i know-how per desenvolupar les seves indústries punteres. Amb tot, la reconstrucció del país africà ofereix oportunitats de negoci molt importants per a les empreses catalanes.

Oportunitats de negoci derivades de la reconstrucció a Líbia
L’economia de Líbia depèn principalment dels ingressos del sector petrolífer, que contribuïen abans de la revolució en un 95% als ingressos de les exportacions, aproximadament 1/4 del PIB. Els ingressos substancials del sector de l’energia lligats a la petita població, donen a Líbia un dels PIB’s més alts per càpita a l’Àfrica, però molt pocs d’aquests ingressos van a les classes socials més baixes.
La producció no petrolera i els sectors de construcció que representen més del 20% del PIB, s’han ampliat per passar del processat de productes sobretot agrícoles a la producció de productes petroquímics, ferro, acer i alumini. Donades les condicions climàtiques i els sols pobres, Líbia importa aproximadament el 75% dels seus aliments.
Els ingressos del petroli i del gas finançaran els plans del Govern per modernitzar el país i desenvolupar la seva indústria. Líbia té necessitats importants en tecnologia, maquinària i know-how per desenvolupar la seva indústria de processat d’alimentació o també de packaging, plàstic, cuir, tèxtil, electrònica, mecànica, química, etc.
Principals sectors amb oportunitats: Infraestructures i transport; energia i energies renovables; aigua i medi ambient; construcció i materials de construcció amb especial èmfasi en construcció ràpida o prefabricada per a edificis especials com poden ser hospitals, escoles, administracions, etc.; tecnologies per a la indústria d'alimentació i begudes; equipaments per a habitatges (bany, cuina) i electrodomèstics.
Proposta de missió empresarial a Líbia - novembre 2013
L'objectiu d’aquesta missió empresarial, organitzada pel CENTRO ESPAÑOL DE PLÁSTICOS, CEAM i ACCIÓ, és el d'aconseguir contactes i mantenir entrevistes amb potencials socis locals per obrir i/o consolidar mercat a Líbia i conèixer la realitat i les oportunitats de negoci in situ.
La figura del soci local que tingui una bona xarxa de contactes a Líbia és essencial per introduir-se en el mercat. El sistema de distribució a Líbia és força opac i els canals no solen ser molt especialitzats. Ens adaptarem al perfil d'activitat de cada empresa participant i al seu perfil target de contactes per identificar a les empreses objectiu a Líbia i organitzar les agendes de reunió.