ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Storytelling: marques que creen contes col·laboratius

Idees d'experts   Jordi Pi

La percepció de les marques ha canviat en el segle XXI, igual que la comunicació. S'ha passat de la publicitat que feia nosa a la comunicació immersiva.

El professor Jordi Pi, de l'ESIC de Barcelona, analitza els aspectes que influeixen en com veus les marques avui dia, i com es poden socialitzar de manera molt original amb l'storytelling i el branded content, fenòmens comunicatius que donen tot el protagonisme al consumidor.

12/09/2015

Idees Força

En la qüestió comunicativa i publicitària, cal diferenciar entre l'art, on hi ha total llibertat de creació, i la creativitat, on la producció està subjecte a objectius i a respostes comercials.

El problema comunicatiu rau en l'ús que en fem quan tenim la creativitat desenvolupada: és necessari vigilar i segmentar la cobertura i modelar la freqüència del missatge.

L'Storytelling és un conte que envolta el producte i el diferencia: la marca entra en un segon pla com a conductora de l'experiència (branded content) i el consumidor compra l'experiència.

Perfil digital