Idees d'experts Jordi Pi
La percepció de les marques ha canviat en el segle XXI, igual que la comunicació. S'ha passat de la publicitat que feia nosa a la comunicació immersiva.
El professor Jordi Pi, de l'ESIC de Barcelona, analitza els aspectes que influeixen en com veus les marques avui dia, i com es poden socialitzar de manera molt original amb l'storytelling i el branded content, fenòmens comunicatius que donen tot el protagonisme al consumidor.
Idees Força
En la qüestió comunicativa i publicitària, cal diferenciar entre l'art, on hi ha total llibertat de creació, i la creativitat, on la producció està subjecte a objectius i a respostes comercials.
El problema comunicatiu rau en l'ús que en fem quan tenim la creativitat desenvolupada: és necessari vigilar i segmentar la cobertura i modelar la freqüència del missatge.
L'Storytelling és un conte que envolta el producte i el diferencia: la marca entra en un segon pla com a conductora de l'experiència (branded content) i el consumidor compra l'experiència.