Casos d'empresa Casos d'implantació a Turquia
Ficosa és a Turquia des de 2002 amb dues fàbriques i un centre tecnològic. El cost de la mà d'obra, la posició estratègica de Turquia i l'increment de la fabricació de cotxe en aquest país han portat l'empresa catalana a implantar-s'hi. Per la seva banda, MIMCORD va instal·lar al país turc una unitat de producció per apropar-se als clients d'un mercat en expansió i aprofitar la seva elevada capacitat d'exportació.
ACCIÓ dóna suport a les empreses catalanes que volen implantar-se a Turquia a través de l'Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Istanbul.
Turquia és un mercat estratègic que pot representar una quota de facturació important per a les empreses catalanes i una porta d'entrada a la zona. Cada vegada més, empreses que ja estan exportant a Turquia prenen la decisió d'implantar-se, via creació d'una filial pròpia o via un model de joint-venture amb un potencial soci turc. En coneixem els exemples de Ficosa i MIMCORD.
Ficosa, proveïdora de sistemes i components de l'automoció, ha apostat per Turquia per la presència creixent de fabricants, per la seva posició estratègica i pel cost i preparació de la mà d'obra. Javier Fuentes, Corporate Supply Chain Manager de Ficosa, assegura que a Turquia hi ha un dinamisme que no es troba en d'altres països i moltes facilitats per als expatriats. Igualment, destaca els importants avantatges fiscals i incentius per a l'R+D i la inversió estrangera.
MIMCORD és capdavantera a nivell europeu en la fabricació de fils i cordes de paper. L'empresa decideix establir-se a Turquia per la seva condició de centre estratègic, per mantenir la competitivitat i per apropar-se al mercat de la zona. Amb aquesta finalitat, crea una nova societat, MIMTURK, que ha de ser una nova unitat de producció dins el grup, amb gestió comercial directa i alta capacitat d'exportació. Joan Rovira, director de Màrqueting, destaca que la qualitat productiva del país turc pot arribar a ser superior a la d'aquí.