Casos d'empresa
L'empresa del sector del moble Kibuc, amb seu a Cardedeu, ha sabut superar el període d'incertesa econòmica i la forta competència en el sector gràcies al disseny de productes propis i a importants inversions en màrqueting. El seu ha estat un dels casos protagonistes en la 4a Jornada de Canvi Estratègic en clústers 2016.
Fundada l'any 1993, Kibuc compta amb una xarxa de 53 botigues a l'Estat espanyol i ha obert 6 noves botigues en l'últim any i mig. L'empresa és membre de l’Habitat Cluster Barcelona i del Catalan Water Partnership.

Malgrat la crisi econòmica i l’atonia que ha caracteritzat el sector del moble i la decoració els últims anys, KIBUC ha aconseguit créixer de manera notable, gràcies a l’aposta per la personalització dels productes i a una adequada relació qualitat-preu.
KIBUC ha tancar l’exercici 2015 amb una facturació de 43 milions d’euros, la qual cosa significa un increment del 8 % respecte a l’exercici anterior. La cadena té actualment 53 establiments a Espanya, 24 dels quals a Catalunya.
El model de negoci de KIBUC es fa a través de la gestió de franquícies, a través d’una societat hereva de la central de compres original i l’accionariat de la qual està compost per nou socis, partícips del projecte original. La resta dels propietaris de les botigues, fins a un total de vint-i-set, actuen en qualitat de franquiciats.
L’oferta de producte propi de KIBUC s’ha incrementat els últims exercicis: actualment, més d’un 71% de les vendes corresponen a producte propi. La central és la responsable de la detecció de les necessitats i del disseny i desenvolupament dels diferents productes, que fins i tot preveu el cost i el preu de venda objectiu.
Pel que fa a la fabricació, KIBUC col·labora amb dotze proveïdors d’Espanya, Portugal i Itàlia, que aglutinen un 85 % del total de les compres.