ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

L’R+D i la mobilitat intel·ligent obren el camí als països escandinaus

Idees d'experts   Irmelin Ipsen, directora de l'Oficina Exterior de Catalunya a Copenhaguen

La presència del clúster de ciències de la vida més innovador d’Europa i una aposta clara per la mobilitat sostenible són alguns dels sectors més interessants al nord d’Europa. Irmelin Ipsen, directora de l’Oficina Exterior d’ACCIÓ a Copenhaguen, en repassa totes les claus.

Escandinàvia acull el clúster de ciències de la vida més innovador d'Europa, el Medicon Valley. L’integren 300 empreses, 9 universitats i 6 parcs científics entre Suècia i Dinamarca. L’emergent sector català en aquest àmbit, doncs, és un dels primers que pot mirar cap al nord, tal com explica la directora de l’Oficina Exterior d’ACCIÓ a Copenhaguen, Irmelin Ipsen.

Més enllà de l’R+D aplicada a la salut, les solucions innovadores i tecnològiques també són benvingudes als països escandinaus en molts altres àmbits. Un dels destacats és el de la mobilitat intel·ligent i sostenible, on Dinamarca es posiciona amb força per convertir Copenhaguen en la primera capital CO2 neutral del món.

Per accedir als mercats escandinaus, l’Oficina Exterior d’ACCIÓ a Copenhaguen facilita tot tipus de suport a mida de les necessitats de cada empresa. Ho fa no només amb l’aportació de coneixement de l’ecosistema local, sinó també de la seva cultura empresarial.