Informes sectorials
L'estudi inclou una radiografia de les principals empreses i agents de l'entorn del sector de productes infantils a Catalunya, un ecosistema cross-sectorial que treballa de manera col·laborativa per a la infància. També presenta les principals tendències mundials i un full de ruta per generar projectes dins el sector.

Actualització estratègica del sector dels productes infantils a Catalunya 2016
El sector dels productes infantils a Catalunya inclou totes aquelles empreses, entitats i agents que fan productes i serveis per acompanyar els infants des del naixement fins als dotze anys, donant suport a les seves necessitats per un creixement holístic, saludable i equilibrat.
En l’actualització estratègica del sector dels productes infantils a Catalunya 2016 s’han detectat tres segments (la generació Z i α i els pares millennials) que inclouen 406 empreses, un volum de negoci total de 3.500 M€, un creixement anual mitjà del 0,44 % en el període 2009 – 2014 i una ocupació de 15.755 persones.
Es tracta d’un sector que ha tingut cert estancament post crisis, amb disminució de marges i poc increment de facturació, però amb una darrera tendència positiva que fa preveure la recuperació.
L’estudi també ha detectat, a través d’entrevistes i dades, 6 tendències claus del sector:
- Futur tecnològic
- Espais i experiències per i amb els infants
- Nou paradigma educatiu
- Enfoc holístic i més en la part soft
- Marques i personatges: el pes de les llicències
- Retail omnicanal i influencers digitals
L’update estratègic acaba identificant reptes estratègics específics per cada un dels tres segments segons les tendències i reptes transversals de tot el sector.