ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

El cava a la taula del consumidor japonès

Casos d'empresa   El Xamfrà

Catalunya és un mercat madur i competitiu en el sector de vins i caves. Aquest fet obliga a empreses petites del ram, com El Xamfrà, a buscar sortides a l'exterior que garanteixin la supervivència del negoci. En poc més de 5 anys ja factura fora de les nostres fronteres el 80 % de la seva producció, s'ha consolidat com un referent al Japó i s'introdueix amb força als Estats Units.

Imatge

El Xamfrà és una empresa jove, nascuda el 1987 amb la venda de caves. El fill dels fundadors, i actual responsable del negoci, Francesc Domínguez, explica que més tard “vam anar ampliant la gamma de productes a vins i vinagres”, tot i que el cava continua sent el seu producte destacat.

Idees Força

Internacionalitzar per créixer quan el mercat nacional està estancat.

Arribar els primers als mercats amb alt potencial.

Ser perseverants i pacients en els mercats més sofisticats.

Adaptar el producte al gust de cada mercat.

Perfil digital