Eines de competitivitat
Eina que presenta la gestió del cicle de vida del producte, com un sistema que permet implementar una estratègia relacionada amb el producte, des de la primera idea fins a la seva retirada del mercat.
Gestió del cicle de vida del producte (PLM)
El PLM (Product Lifecycle Management) és un sistema informàtic empresarial que permet implementar una estratègia de gestió la informació, les persones i els processos relacionats amb el producte. Els sistemes PLM són útils per a qualsevol empresa, petita, mitjana o gran, local o multinacional, i de qualsevol sector.
Descriu les característiques i les funcions del sistema PLM, explica com avaluar i implantar-lo i exposa alguns dels seus beneficis: disminueix els costos, fomenta la innovació, accelera el llançament del producte, ajuda a complir la normativa, facilita la internacionalització, redueix els cementiris de peces i recanvis obsolets, etc.
Descriu diversos casos d’implantació amb èxit de sistemes PLM en petites i mitjanes empreses catalanes. Es tracta d’empreses dedicades a sectors molt diversos, des de les que es dediquen a produir vehicles industrials compactes fins les que produeixen productes per la llar.