Idees d'experts Ángel Nigorra, CEO de Bizum
Bizum, el servei bancari de pagament per transferències a través del telèfon mòbil, ha aconseguit 20 milions d’usuaris i moure més de 50.000 milions d’euros en transaccions
Ángel Nigorra, CEO de Bizum
Bizum, el servei bancari de pagament per transferències a través de telèfons mòbils que va néixer l’any 2016, ja ha arribat als 20 milions d’usuaris i ha mogut més de 50.000 milions d’euros en transaccions. El CEO de l’empresa, Angel Nigorra, ha donat a conèixer aquestes xifres al ‘Cafè disruptiu: el cas de Bizum’, la primera sessió d’un cicle de jornades en format online impulsat per ACCIÓ.
Segons Nigorra, les 6 principals claus de l’èxit i creixement exponencial de Bizum són:
- Col·laboració bancària: el punt principal pel qual aquest projecte ha pogut continuar endavant ha estat la col·laboració de 31 entitats bancàries que han possibilitat la cobertura del 99% de la quota de mercat.
- Llibertat de regulació: en aquest cas no és Bizum el que regula les polítiques comercials per utilitzar el seu servei, sinó que cada banc és lliure d’imposar les tarifes i normatives d’ús als seus usuaris.
- Bancs com a plataforma de suport: l’èxit i el ràpid coneixement social de Bizum es deu a l’actuació directa en les plataformes de les diferents entitats. Si s’hagués creat una nova app, el creixement no hauria estat el mateix.
- Extensió del servei: a més de fer transferències entre particulars, Bizum ha incorporat nous serveis com les donacions a ONG, el pagament e-commerce, el pagament presencial i el pagament a professionals (com als autònoms).
- Sistema ràpid i senzill: segons les estimacions de l’empresa, la mitjana de temps que es triga a ‘fer un Bizum’ són 22 segons.
- El boca-orella: el fet que els usuaris comparteixin les seves experiències els uns amb els altres, ha arribat a ser la principal via de promoció i expansió de Bizum.
Les sessions ‘Cafè Disruptiu’ s’emmarquen en la iniciativa Catalonia Exponential, engegada per ACCIÓ el 2019, amb la intenció d’acompanyar empreses i entitats en la necessitat de transformació davant els canvis de l’entorn. En aquestes jornades es posa el focus en casos locals i internacionals d’empreses disruptives, és a dir, que han desenvolupat models de negoci inèdits al seu sector o que han generat noves indústries.