Idees d'experts
L’Exponential Day 4 ha servit per qüestionar-nos com es crea una cultura per la disrupció en una empresa, una manera de fer que pot evocar la transformació i la creació de nous models de negoci.
La innovació disruptiva a l’empresa permet capgirar un mercat existent ajudada, sobretot, per l’aparició de noves tecnologies exponencials que fan que els models establerts fins al moment quedin obsolets. D’exemples globals n’hi ha molts i molt repetits: Netflix i els vídeoclubs; les mateixes càmeres digitals o el model d’Ikea per la comercialització de mobles.
En el marc de l’Exponential Day 4 ens hem preguntat com es crea en una empresa una cultura per la disrupció. Com fem possible un ecosistema apte per la transformació? Fins a quin punt és important la tecnologia, el talent existent o el propi model de negoci?
A banda de les idees sorgides durant l’acte, hem demanat als mateixos ponents o persones que hi han participat que hi diguin la seva en aquest vídeo. “Una cultura per la disrupció és la combinació de dues coses. Per una banda, detectar un problema significatiu pel qual hi ha un mercat i, segon, aprofitar l'oportunitat d'una tecnologia que apareix”, explica Alfons Cornella, CEO i fundador Institute of Next by Infonomia.
Aspectes com la capacitat de reinventar-se o el paper que hi juga l’emprenedor són idees que destaquen Francesc Julià Ametller, managing director a Kave Home i María Fernanda González, CEO i fundadora Fregata Space, dues de les empreses Catalonia Exponential Leaders 2022.
Aleix Valls, CEO i fundador de LiquiD, explica que per crear aquesta cultura no es poden utilitzar els “instruments habituals” i, per la seva banda, Simone Van Neerven, catalitzadora de la innovació i fundadora de reBella, defensa que les grans iniciatives que ho canvien tot poden sorgir de petites idees.